Putsning och gravering
Vart ska man lämna in ringarna för puts och gravyr? Hur lång i för väg? Vad kostar det?
Vart ska man lämna in ringarna för puts och gravyr? Hur lång i för väg? Vad kostar det?
Jag gjorde det via guldfynd. Gifter mig i juni och har redan nu graverat ringen. Men ca 2 v skulle det ta. Men beror på om det är högtryck eller inte. Jag betalade 98 kr.
Fick välja bland olika tekensnitt och symboler.
Jag köpte denna och har putsat ringarna själv.
Men funderar nu till bröllopet att lämna in de till en lokal guldsmed, så får de putsa till de lite.
För oss ingick det puts och gravyr intill bröllopet när vi köpte ringarna. Lämnar alltså gratis till smeden. Tänkte lämna om någon vecka
Jag gjorde det via guldfynd. Gifter mig i juni och har redan nu graverat ringen. Men ca 2 v skulle det ta. Men beror på om det är högtryck eller inte. Jag betalade 98 kr.
Fick välja bland olika tekensnitt och symboler.
Ja dom säger att dom blir som nya. Glänser massor :)
Vart lämnad du ringarna om du fick betala 98kr.. ????????
Jag har kollat både guld fynd och Albrekts Guld. Å dom tog 439kr per ring för putsning/slipning/polering och 200kr per ring för gravering ..
Medlet kan ju inte få bort repor och liknande...för att få glans funkar en tandborste och diskmedel precis lika bra. Använder många guldsmeder också :).
För att få bort repor och nagg är det ju bara polering som hjälper.
Jag köpte min ring på guldfynd och beställde gravering när jag hämtade ut den. 98 kr ville de ha då.
Detta gjorde jag på guldfynd i Kiruna.
Ok ???? det får det nog bli guld fynd....
Jag köpte min ring på guldfynd och beställde gravering när jag hämtade ut den. 98 kr ville de ha då.
Detta gjorde jag på guldfynd i Kiruna.
Måste bara berätta. Igår hämtade vi ut sambons ring från gravering, han hade på eget initativ putsat upp ringen så den skulle glänsa. När vi kom hem sen igår kväll, tog jag fram medlet jag köpte från guldfynd och putsade min egen ring.
Nu glänser våra ringar ikapp, varken sambon eller jag har några repor på våra ringar fast vi anvädner de hela dagarna, jag även på jobbet. '
Det syns inte vilken ring som jag har putsat eller den som han har putsat.
Så kommer inte att lämna in våra ringar för putsning inför bröllopet. =)