vill, men ändå inte...
filibustern skrev 2014-04-28 16:42:34 följande:
tack för era lugnande ord!
satt och pratade med honom tidigare idag, skönt att få säga vad jag känner, dock hade han fortfarande ingen åsikt att komma med. eller jo - han vill inte jag ska sminka mig. men det kan han ju glömma :P fast han hade inget emot en vigsel för oss själva och middag med gästerna. de e så svårt att få ur den där karln nåt :P
vi har planerat sen 2011, så jag vill inte skjuta fram datumet något mer. och ändå har vi till sept. nästa år på oss. vi hade tänkt ha catering från ica, så det känns som att billigare kan man inte komma undan utan att göra det själv. och så får gästerna ta med sig extra alkohol om dom vill. vi bjuder bara på "grunderna" typ.
ICAs buffé här på vårt ica kostar 89kr/person och en tårta kan ju gå på allt från 35kr-65kr/biten. Alkohol i Tyskland till våra 50 gäster som dricker alkohol gick på 6500kr.
Jag tror att ni ska börja med budgeten för att inte bli besvikna. Det är jobbigt att drömma om en sorts bröllop och sedan upptäcka att det är omöjligt. Det är lättare att göra ett enklare bröllop fint än att behöva överge en dröm och "nöja sig" med någonting annat.