• eWe

ska jag, ska jag inte

Hej!

Som jag läst i många olika trådar om hur svårt det är att bjuda gäster så skulle jag vilja be om hjälp då jag inte kan bestämma mig.

Ett par, med flickvännen som jag umgicks flitigt med i flera år.Sen hon flytta har kontakten blivit sämre och vi ses inte alls ofta under de senaste 4 åren ungefär. Saken är att jag tror hon räknar med att bli bjuden då vi känt varandra sen vi var små och jag tror hon skulle bli besviken om hon inte blev bjuden. Samtidigt så känner jag att jag har andra vänner som är närmare, som jag umgås med mer kontinuerligt som jag hellre vill ha där. 

Den andra är en vän x antal mil ifrån mig som det kan gå lång tid innan vi ses, men när vi väl ses så känns det som jag träffa henne igår ungefär. Däremot känner hon ingen alls och då känns det som jag lär se till henne under kvällen så hon har det bra om ni förstår vad jag menar.

Någon som har lust och försöka hjälpa mig, hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden ska jag, ska jag inte
  • FrökenW

Vill du och tror du att du kommer ta upp kontakten med den första tjejen igen? Bjud henne i så fall, det kan bli en vändpunkt och vill hon komma så kan det bli svårare att börja umgås regelbundet igen om du inte bjuder henne. Men tror du det kommer fortsätta ligga på den här nivån så strunta i att bjuda henne, man behöver inte bjuda folk bara för att man var nära en gång i tiden om man inte har regelbunden kontakt längre. 

Den andra tjejen hade jag definitivt bjudit, sådana vänner är världa guld. Sätt henne vid trevliga människor bara så blir det säkert bra, folk är mer självgående än man tror och ingen förväntar sig att brudparet ska ha särskilt mycket tid för dem under bröllopsdagen. Vi kommer ha rätt mycket gäster som inte känner någon eller bara en eller två personer. 

Svar på tråden ska jag, ska jag inte