Brudklänningspanik!!!
Jag behöver råd och hjälp!
Ska gifta mig i sommar och letade klänning hela förra hösten, var i princip i alla brudbutiker i hela Stockholm...
Efter massor med provningar beställde jag en jättefin klänning i en av brudbutikerna med fem månaders leveranstid.
Nu har den kommit och så fort jag satte på mig den kändes det FEL! Den är för liten över bröst, mage och höfter, jag kan inte andas och det ser inte klokt ut! Jag har inte gått upp i vikt, så klänningen måste ju vara mindre än provexemplaret (som nu givetvis är sålt).
Vidare var det en massa andra fel - lösa knappar, sneda detaljer, bandet som var till föll sönder under provningen m.m. m.m...
Jag har varit tillbaka med den till butiken och de sa att "det skulle ordna sig". De ska höra av sig till mig nästa vecka och se "om den måste skickas tillbaka till fabriken". Jag frågade då hur lång tid detta skulle ta och de sa att felen ska vara åtgärdade innan jag har tid inbokad för ändringar (dvs sådana som är önskade av mig), detta är i juli och bröllopet i augusti!
Jag kan inte släppa detta nu, det är så otroligt viktigt att jag känner mig fin på bröllopsdagen, hur ska jag kunna sova lugnt fram till att det är ordnat?
Alternativen som jag ser det är:
1. Ha is i magen och vänta in att min köpta klänning fixas till.
2. Köpa en annan klänning (men med 5 mån leveranstid sist känns det som att det är för sent!!)
3. Hitta en begagnad klänning
4. Låta en sömmerska sy upp en klänning åt mig (också tajt om tid men förhoppningsvis hinns det med...)
Hur har ni som befunnit er i motsvarande situation gjort, eller hur skulle ni göra om det hände er?
Jag känner att tiden håller på att rinna ut, trots att jag var ute i otroligt god tid! Ska jag försöka hitta en annan klänning (ny, begagnad eller uppsydd) så måste det ju ske NU, har inte tid att vänta till juli.