• Jeamia

3 dagar bröllop!

Finns kanske redan - men jag hittade ingen och vet inte heller riktigt under vilket forum jag skall sätta den.
    Den tråd jag hittade var från 2009 så lite gammal.

Andra som kommer att ha bröllop som sträcker sig över flera dagar?
    Finns det säkert.
    Vad kommer ni att göra?
    Var kommer ni att vara?
    Hur ordnar ni transport och logi?
    Vem betalar hela "kalaset"?

Många funderingar....roligt att se vad andra har för tankar!

Juli 2016
  • Svar på tråden 3 dagar bröllop!
  • Alyllyra

Vi hade det

Alla som ville var välkomna upp på fredagen. Då fixade vi kvällsmat samt öl och bastu för de som önskade.

På lördagen hade alla frukost inställt på sina rum och så var det "fri aktivitet" fram till lunch (det fanns golf, paddling, bärplockning, vandring mm i närområdet) och sen bjöd vi på lunch. Efter det tror jag att de flesta började göra sig i ordning inför vigseln. På det följde vigsel och därefter brudskål och fest.

På söndagen bjöd vi på brunch och därefter började de flesta bege sig hemåt.

Vi stod för all mat och alla lokaler samt öl till bastun. Aktiviteter, logi och transport till och från (ca 30 mil) fick alla stå för själva. Vi var jättenöjda över att få tid att umgås med alla gäster under fredagkvällen eftersom vi inte hann göra det på lördagen innan vigseln. Det var också väldigt skönt att det var gångavstånd mellan alla lokaler så att man inte behövde några transporter när man väl kom upp.

• Azra M

Vi kommer ha det :) vi ska gifta oss i Österrike nästa år. Så dagen innan bröllopet så kommer vi ha middag ihop, sol och bad för dem som vill. Dagen efter blir det bröllop på en båt med alla gäster. Middag och dans på kvällen. Dagen efter bröllopet så ska vi åka till grosslockner en bergs topp där vi förlovade oss :) vi kommer stanna en vecka i Österrike vissa av gästerna stannar åxå en vecka. Dem flesta åker hem efter utflykten.

Svar på tråden 3 dagar bröllop!