Människan stjäl mitt bröllop!!
Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 4 år, och har två barn tillsammans. Nu funderar vi på bröllop och har börjat planera lite smått. En förlovning känns lite onödigt då vi känner att vi ändå vill gifta oss. Jag har alltid sagt att jag vill ha ett vinterbröllop och det vore fint att ha det redan nu i December.
För ca en månad sen så förlovade sig en vän till oss med en kille hon varit tillsammans med i bara några få månader, typ 4-5 månader.
Vi umgås i samma kretsar och har de flesta vänner gemensamma.
Då jag vet att hon vill gifta sig snabbt så satt hon och jag och pratade om bröllop. Mest för att få lite idéer från varandra.
Hör och häpna då jag hör hennes planer. De är EXAKT samma som mina planer! Hur gick detta till?? Till och med samma datum ska hon ha! Samma färdmedel, samma musik, samma vänner och samma tema. Hon har varit hos mig några ggr och jag börjar nu undra om hon läst mina bröllopsplaner i smyg.
Då jag är en bra vän sa jag att hon kan ta det datumet så kan jag och sambon ta två månader senare, för jag hade det som ett backup-datum.
Men nu börjar jag fundera: Hur i heliga vete kan jag ha mitt drömbröllop då hon ska ha ett exakt likadant (som det verkar) INNAN mitt? Då blir det ju som att jag stjäl hennes bröllop, fast jag känner att det är precis tvärtom.
Snälla hjälp mig, för jag är helt tokig just nu!