• magicadespell

ormulering med hänvisning till hemsida?

Hej kära forumdeltagare!
    Klurar på inbjudan och på hur jag ska formulera texten i inbjudningskorten. Vill gärna ha er eminenta hjälp. Skulle vara kul om den stack utngt från mängden. Detta är min favorit (kikat runt på forumet efter ideer). Men hur får jag in hänvisningen till hemsidan där ALL info finns om övernattning, hur man hittar till platsen där vigseln ska hållas m.m
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag tycks ha älskat dig i oändliga former, oändliga tider. I liv efter liv, år efter år, för alltid
    Hjärtligt välkommen
    att övervara
    vigseln
    mellan
    [xxxx] och [xxxx]
    i [xxxx]
    [lördagen] den [16 Augusti 2014] klockan [15.00]
    Efter vigseln bjuder vi till fest på
    [xxxx].
    Osa: senast [17 Juni] Klädsel: [Kavaj]
  • Svar på tråden ormulering med hänvisning till hemsida?
  • Linster

Vi skrev bara "Mer information om vigseln finns på http://xxx" innan OSA-raden. Inte krångligare än så

• Ponduss

Vi gjorde som ett litet extra kort som vi hade fäst på baksidan av inbjudan.

Såhär var texten till det

• Nyfiken gul , nu fru

Jag kan faktiskt tipsa om att starta en Facebookgrupp för ändamålet - dom kan man göra hemliga så inga andra ser vad som skrivs.  Dom flesta har ändå facebook.

Fördelen med en grupp på Facebook är att gästerna kan prata med varandra och hjälpa varandra med att kanske fråga om klädsel, man kan prata om samåkning, tipsa om vart man övernattar osv. 

Samtidigt som man lägger ut all nödvändig information som behövs tex google-maps-kartor, gps-koordinater, osv. 

Man kan tagga folk som man behöver prata med tex toastmaster osv .  

Jag vet jättemånga som fixar såna sidor och det är superpopulärt eftersom allt är samlat och det alltid finns gäster som kan hjälpa till med något man undrar över.  Och ni som brudpar kan ha lite koll på vad som kan bli ett bekymmer för gästerna eller info ni kanske missat.  

Vill man ta saker privat finns alltid chatten eller så ringer man. 

Mysigt också för alla att efter bröllopet prata om hur det var, lägga ut sina bilder så ni får tillgång till dom , tacka ordentligt,  man kan efterlysa kvarglömda saker osv. 

Så starta en facebookgrupp och lägg till era gäster och informera i inbjudan om denna sida. 

Svar på tråden ormulering med hänvisning till hemsida?