blir vit och knölig under ringen på fingret
Jag är bara förlovad men hittade detta forum som verkar helt enkelt bra.
Det är så här att jag blir helt vit och får små veck under min förlovningsring. Hur rättar man till det problemet?
Jag är bara förlovad men hittade detta forum som verkar helt enkelt bra.
Det är så här att jag blir helt vit och får små veck under min förlovningsring. Hur rättar man till det problemet?
Låter som att ringen sitter för tight så att huden inte kan andas där - alternativt att du inte tål materialet i ringen.
Det du kan prova med i första hand är ju att göra ringen lite större (prata med en guldsmed) eller ta ett allergitest
Min mamma hade samma problem men hon hade både förlovningsring och vigselring. Hennes vigselring var som ihålig eller vad man ska säga så där samlades fukt och då blev det som svampaktigt på huden under. Hon förstorade ringen nyligen och sedan dess har det varit bra.
Så jag tycker också att du borde börja med att förstora ringen om den eventuellt kanske sitter lite för tajt.
Denna förlovnings ring är inte den äkta den äkta finns hos killen :)
Jag fick precis samma efter att jag fått barn och fick på mig ringen igen. Fingrarna var fortfarande lite större nästan 2 år efteråt, så ringen var för liten. Gjorde den en kvarts storlek större och nu kan jag ha den igen.
Bra att du kan ha den nu :)