Plättis skrev 2014-06-02 10:09:41 följande:
Jag och min sambo köpte våra förlovningsringar från Guldfynd, och kvaliteten på den är samma som om vi skulle ha köpt dem någon annanstans (Schalins i vitt guld). Däremot upptäckte vi nu när vi letar vigselringar att de kostar ungefär hälften hos en guldsmed i stan. Faktiskt mindre än hälften...
Eftersom jag vill designa min egen vigselring men ha samma grund som förlovningsringen kommer vi köpa ringen hos guldsmeden. Med allt arbete som läggs till så kommer den kosta ungefär samma som förlovningsringen.
På sätt och vis är jag lite besviken då vi betalat alldeles för mycket för förlovningsringarna, men det är lite sent att göra något åt det ett och ett halvt år i efterskott :)
det kan jag hålla med om - att guldfynd i regel är dyrare än andra ställen. den vigselring jag kollat på (tror det är en schalins.. halvallians) går på närmare 10 000. men OM vi köper vigselring (och inte sätter in diamanter istället) så ska jag passa på när dom har rea, för då kan den gå ner till runt 7000kr, vilket är överkomligt :P