Ni som sminkat er själva
Ni som har sminkat er själva på den stora dagen, vilka ögonskuggor/färger har ni använt?
Ni som har sminkat er själva på den stora dagen, vilka ögonskuggor/färger har ni använt?
jag valde en diskret makeup som såg mer naturlig ut. Jag har brun/gröna-melerade ögon så jag valde att ta upp den färgen i mitt smink. För att inte se så hårt sminkad ut valde jag att INTE använda svart.
Underlagscreme, sminka över blemmor med täckstift, grön/blå-kajal, mörkt grön mascara, lite guldskimrande ögonskugga, rouge och bara en läppenna i lite hudfärgad/lätt rosa ton som jag använde som läppstift , den bara anades. Fick läpparna att se lite mer fylligare och glänsande ut med ofärgat läppglans ovanpå.
Sen var jag klar.
Tack för alla svar!
jennyal: Det låter precis som jag vill ha det! Jag är också ljusblond med blå ögon. Jag använder alltid bareminerals till vardags så det blir basen på bröllopet med :) Precis dom du säger vill man ju känna sig som sig själv. Det är bara ögonen jag har svårt att få till, men det är ett år kvar till bröllopet så lika bra att börja öva nu :)
Vilket märke använder du på ögonskuggor? Jag har en från MUS som heter Velvet som jag funderar på att använda.
Tack för alla svar!
jennyal: Det låter precis som jag vill ha det! Jag är också ljusblond med blå ögon. Jag använder alltid bareminerals till vardags så det blir basen på bröllopet med :) Precis dom du säger vill man ju känna sig som sig själv. Det är bara ögonen jag har svårt att få till, men det är ett år kvar till bröllopet så lika bra att börja öva nu :)
Vilket märke använder du på ögonskuggor? Jag har en från MUS som heter Velvet som jag funderar på att använda.