Bröllop i samband med tävling
Jag och sambon har länge funderat på att gifta oss, men aldrig fått tummen ur. Dels har det varit för mycket med barn och husprojekt, så orken och tiden har inte funnits, dels har vi inte riktigt vetat hur vi vill ha bröllopet. Nu känner vi att vi vill slå till i slutet av sommaren. Det är alltså rätt brådis med planeringen.
Vår första plan var att gifta oss ute på vacker plats och sedan ha enklare fest hemma i trädgården, men partytält och buffémat. Men nu kom sambon med en mycket tilltalande idé som jag känner att jag behöver lite input på. Vi är båda sportiga och friluftsande typer. Hans idé är att vi ska ställa upp i en multisporttävling och gifta oss under den. Låter jättekul tycker jag! Men hur 17 gör man då med gästerna? Det blir en kortare tävling, men det rör sig ändå om kanske 3 h. Vi kan ju knappast bjuda in gästerna för att stå och heja på oss när vi kommer in och växlar lite då och då, det blir ju trist för dem. I och för sig skulle man kunna ha ett tält för dem i växlingsområdet där det har förberetts lite roliga bröllopsrelaterade aktiviteter, men det känns i så fall lite trist att inte vi är delaktiga där.....
Alternativt kan vi förstås gifta oss i samband med tävlingen och bjuda in gästerna till själva festen bara (som då inte ens behöver vara samma dag). Men är inte det lite tråkigt, spec för långväga gäster, att inte få vara med på själva vigseln? Eller kanske bjuda in gästerna till målområdet en stund innan beräknad målgång och ha någon som tar emot dem där och sedan vigas vid målet, duscha och åka hem till festen?
Jag tycker det känns lite komplicerat detta, men å andra sidan är det väldigt vi och därför lockande. Snälla ge mig feedback!
Jag vill också tillägga att vi tänkte bjuda in hela familjer, med barn i alla åldrar, så det behöver också vägas in.