• magicadespell

Ringa upp det som ej o.s.a?

Hur gör ni med de inbjudningar ni ej fått svar ifrån när O.S.A datumet passerat? Vet att Ribbing anser att det är ok att ringa upp och fråga i glad ton om det tänker komma eller ej. Vi har inget emot att folk tackar nej men man vill veta pga planering vilket är rimligt.

Vi har skickat Save The Date kort och har bett gästerna svara inom 2 veckor. 

Så, hur gör man? Ser man det som ett nej eller ringer man och jagar folk?

• Svar på tråden Ringa upp det som ej o.s.a?
  • Chicita

Jag bad min pappa + svärmor att "slå på djungeltrumman" och börja ringa till typ sina syskon och fråga om dom hade svarat och sen låta det gå vidare.

• Tingeling89

Jag skulle nog slå en signal om jag vara du. Eller be någon släkting/vän som är närmare kolla om du känner att det är pinsamt.

men antagligen har dem bara glömt. Vem vill liksom inte gå på bröllop :)

• AnnsiA

Ja, ring runt! Tycker inte det ska kännas dumt, snarare dumt av de som inte hört av sig! 
    Fick själv sitta i telefon halva kvällen igår för att folk inte svarat och man MÅSTE ju veta! 

• Elna14

Jag har liknande problem. Jag skickade iväg några mejl där jag försiktigt frågade om inbjudan kanske inte kommit fram. Fungerade i några fall, där de tänkte komma men glömt svara, men andra har fortfarande inte hört av sig, frustrerande. En del har nog fortfarande svårt att veta om de kan komma eller ej, många av våra gäster har en bit att resa, det kräver lite planering med barnvakt mm, men jag tycker att man i så fall borde höra av sig och förklara varför man inte 'osat' inom utsatt tid. Av min blivande mans kollegor är det bara en som svarat, de andra verkar inte kunna bestämma sig, eller har de bara glömt att tacka nej. Vi väntar fortfarande svar från ca 30 personer nästan en vecka efter utsatt tid. Det är ganska många, med tanke på att vi räknar med att bli ca 90 personer. Det är visserligen 2 månader kvar, men jag vill inte sitta med allting sista veckan.

• Sofie R

Vi hade jättemånga gäster som inte svarade alls. Släkt alltså! Och ett fåtal som ringde och tackade nej. Sen betyder inte osa speciellt mycket för folk! Våra gäster höll på att krångla fram och tillbaka tills kvällen före..

Svar på tråden Ringa upp det som ej o.s.a?