Hjälp mig fria till sambon!
Tar tacksamt emot tips på hur jag på bäste sätt friar till min sambo.
Jag har i början av vårat förhållande varit ganska negativt inställd till ett bröllop vilket har gjort min sambo inställd på att vi kanske aldrig kommer gifta oss, även om jag visat honom att jag blivit mer liberal i frågan med åren ;). Dvs. jag tror inte att han vågar fria till mig eftersom han tror att jag inte vill gifta mig över huvud taget.
Har varit tillsammans i ungefär 3,5 år, bor tillsammans och planerar att skaffa barn. Han sätter alltid mig i första rummet och tar så himla bra hand om mig. Jag kan tyvärr vara lite dåligt på att visa hur mycket jag faktiskt älskar och uppskattar att ha honom i mitt liv. Därför tänkte jag att jag ska ge tillbaka och verkligen visa att jag vill leva med honom nu och för resten av mitt liv.
Jag var inne hos guldsmeden idag och beställde ring till mig, eftersom jag inte har hans storlek. Tanken är att jag får använda min ring som symbol för frieriet och sen går vi tillbaka till guldsmeden och beställer en till honom också.
Så, då kommer min fråga: Hur friar jag på bästa sätt?
Vi båda är väldigt praktiska av oss och är intresserade av djur och natur samt att vi driver väldigt mycket med varandra. Jag vill inte ha det för uppstyrt och allvarligt utan gärna lite lättsamt med ett brett inslag av humor, men med en känslomässig touch :).