• AnnaRank

Brudklänning på flygplan!?

Hej!
    Nu börjar det dra ihop sig - 1,5 vecka kvar. Jag börjar dock bli lite nervös över en sak. Vi ska gifta oss på Island, och jag måste därför ta med min brudklänning på flyget. Jag har absolut ingen lust att vika ihop den och lägga den i en resväska, och när jag ringde flygbolaget så sa de att de inte kan garantera att jag får ta med den i planet, utan att kabinpersonalen måste besluta det. Men att de dock brukar ha överseende när det handlar om brudklänningar.

Är det någon annan som varit i den här situationen? Känns lite jobbigt att stå på Arlanda och få veta att jag inte får ta med klänningen. Vad ska jag göra? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Brudklänning på flygplan!?
  • kithara

Hej!
    Jag har samma problem som du:( vi gifter oss på Gran Canaria den 4 juli och har också fått info om att klänningen inte kan tas med på planet.
    Jag kommer att ha min klänning i en stor samsonite resväska och plasta in den och så får jag bara hoppas på att den ligger på bagagebandet när vi landar:) Som tur väl så har jag valt en klänning som inte blir så skrynklig så det kommer inte att bli något problem att vika den. När jag sedan kommer till hotellet så låter jag klänningen hänga till sig litegrann, vi skall vara där 1,5 vecka innan bröllopet så då får den en chans att sträckas ut om det skulle vara något veck. Ett tips är att hänga klänningen i badrummet och sätta på duschen så att det blir ånga då kan dom flesta vecken försvinna.

Lycka Till!!

• AnnaRank
    kithara skrev 2014-06-17 17:34:19 följande:

Hej!
    Jag har samma problem som du:( vi gifter oss på Gran Canaria den 4 juli och har också fått info om att klänningen inte kan tas med på planet.
    Jag kommer att ha min klänning i en stor samsonite resväska och plasta in den och så får jag bara hoppas på att den ligger på bagagebandet när vi landar:) Som tur väl så har jag valt en klänning som inte blir så skrynklig så det kommer inte att bli något problem att vika den. När jag sedan kommer till hotellet så låter jag klänningen hänga till sig litegrann, vi skall vara där 1,5 vecka innan bröllopet så då får den en chans att sträckas ut om det skulle vara något veck. Ett tips är att hänga klänningen i badrummet och sätta på duschen så att det blir ånga då kan dom flesta vecken försvinna.

Lycka Till!!

Jag har redan beställt extraväskor med prylar som vi ska ta med, så jag har ingen väska över. Börjar få lite smått med panik nu. Min klänning är dessutom ganska stor och fluffig, så jag vill helst inte knöla ner den ändå .Ahh! Borde vara lag på att få ha brudklänningar på planet ;)

Men tack för tipsen och lycka till med bröllopet!
  • Anonym (Anna)

Hej! Vi ska också gifta oss på island nu efter ett gemensamt beslut????. Också bekymrad för klänningen.. Mailat med iceland air som sa nej iaf:( hur gick de för er? Har ni andra tips just om bröllop i island? Blev ni nöjda? Stort tack på förhand:)

• Plättis

TS är inte kvar på BT längre, hennes namn är svart och oklickbart.

Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Brudklänning på flygplan!?