swdnchick skrev 2014-06-27 11:05:36 följande:
Har du kollat på Lindex? Jag var inne på deras hemsida och kollade. Jag tyckte att de hade många snygga klänningar. Fördelen med lite vidare klänningar är ju att höfterna får plats även om de är lite bredare än det som krävs för överdelen. Se bara till att köpa en klänning som markerar midjan på något sätt, så att den inte bara hänger som en stor säck, för då ser man ju garanterat större ut. Jag har också storlek 42-44 med breda höfter, dock har jag inte en "degig" mage eftersom jag inte har några barn.
Var i Sverige bor du?
Hur mycket pengar är du villig att betala för klänningen? MQ brukar ha många snygga klänningar, men de brukar ju kosta runt 700 kr, vilket kanske är lite mycket. Speciellt om du inte använder klänning till vardags.
Jo, var faktiskt in på Lindex senast igår och prövade klänningar. Ville så gärna hitta något, då dom hade fantastisk rea på klänningar :P haha Men tyvärr inte.
Jag tänker inte lägga mer än absolut max 500kr på en klänning, men ju mindre desto bättre! För som sagt, jag vet bara med mig att den ska användas två gånger.
Jag brukar köpa klänning från New Look och ASOS, men hittar tyvärr inget jag riktigt fastnar där för just nu.