19juli2014 skrev 2014-07-31 18:46:40 följande:
Folk fick en chock när vi skulle stanna i Vegas 1 vecka! Det är absolut inte brist på saker att göra, snarare finns inte orken till att ständigt härja runt så jag tror ert luftiga schema blir toppen! Göra vad man känner för :)
Vi bodde först på monte carlo 4 nätter och sen på bellagio i tre nätter, så centralt man kan komma :)
Jag åkte utan min man, lämnade honom vid ett pokerbord när jag shoppade! Då hade han spelat in ungefär vad jag gjort av med, toppen ;)
Beachpartyt var bra, man behöver inte boka i förväg så vidare det inte skulle vara något jättespeciellt. Tjejerna gick in gratis och tror killarna fick betala typ 160 dollar eller så. Och då fick man inte ens en solstol! Vi köpte en cabana men det kostade mycket har jag för mig. Är mer medelåldersmänniskor än ungdomar som är där för att festa loss, ungdomarna har inte råd. Men var bra stämning och grym musik!
Ja det verkar lite så. Nä det tar inte särskilt lång tid till flygplatsen man lyfter från, 40 min kanske högst, rekommenderar verkligen det. Vi betalade ca 250 dollar per person. Sen finns det ju tydligen bussturer men det tog betydligt längre tid, inte värt de dollarna man sparar kände vi.
Å vad avis jag är, vill verkligen åka igen! Ska ni gå på nattklubb se till att stå på lista för köerna är lååååånga, till och med om man står på listan.
hur går det annars i bröllopsplaneringen? :)
Hmm, ja att lämna karln vid pokerbordet var ju en tanke, dock räknar vi inte med att gå med vinst där
Vi kommer ha en separat gamingbudget för varje dag, och när de pengarna är slut, så är de slut. Skulle vi gå med vinst nån dag kan man spara det till nästa dag eller göra nånting lite extra för dem
Åh, är Bellagio lika fint som det ser ut? Vi har bokat "wedding photo tour" där vi åker runt till 2-3 ställen i stan och blir fotograferade, fontänerna utanför Bellagio blir ett av de ställena. Det andra stället blir framför vulkanen utanför Mirage, och extrastället, som vi tar om vi hinner, blir i Mandalay Bays trädgård med Luxor som backdrop. Allt kommer att fotas på kvällen så att neonljus och "lava" förhoppningsvis utgör en mysig bakgrund. Just Bellagio valde vi för att vi vill ha några (relativt) classy bilder också och då kändes det som rätt ställe
Oj, det var dyrt för killarna, tur att det jämnas ut lite för paren genom att vara gratis för tjejen då iaf! Hard Rocks poolparty kostar $20 för mig och $40 för honom, dock är det ju lördagen och det är söndagsfesten som de är beryktade för, då hade det kostat $60 respektive $90 men tjejbiljetterna var slutsålda till den. För mig spelar det ingen roll dock, tror det kan vara lite lugnare på lördagen vilket jag bara uppskattar. Jag vill egentligen mest gå för att få vara i Hard Rocks pool öht, den är bara för gäster annars och trots att vi är rockers ville vi i slutändan inte bo där, det verkar helt enkelt ligga lite för off. Men vi var lite strategiska när vi valde Treasure Island, det går nämligen en buss direkt mellan TI och HR
Cabanas verkar vara jättedyrt överallt, vi har dock bestämt att vi ska hyra en sån åtminstone en gång. Det vägde också in i valet av TI, de är det enda stället jag har sett som hyr ut cabanas på halvdag - då blir det en bra slant billigare och man har heller inte bundit upp sig för hela dagen. Dessutom sover vi på förmiddagarna ändå
När vi har funderat på Grand Canyon så är det busstur vi tänkt. Helikopter verkar jättehäftigt! Dock är blivande maken rätt höjdrädd av sig så bara att befinna sig i Grand Canyon kan nog bli tillräckligt jobbigt för honom... men om det sparar så mycket tid så kan det ju verkligen vara värt att fundera över!
Planeringen går rätt bra, allt (flyg, boende, vigsel, fotografering, middagsreservationer) är bokat utom smink och hår (velar om vi ska boka genom vigselarrangören eller fotografen, båda har kommit med erbjudanden).
Vi har ringar och nästan alla kläder i ordning - förutom mina skor, som skickats från Kanada, vilket är en riktig nagelbitare! Mina tidigare erfarenheter av att köpa saker från Kanada är nämligen att det tar absurt lång tid för alla paket att komma fram därifrån - USA är liksom lika långt bort men därifrån går det MYCKET fortare. Det verkar som att det går typ ett litet postflyg en gång varannan vecka mellan Kanada och Europa, eller nåt
Dock kände jag att det var just de skorna jag ska ha, om inte de hinner komma i tid kan jag ta första bästa men jag vill inte ha några "nästan rätt", vet att det skulle störa mig länge, haha!
Har heller ingen aning om hur jag vill ha håret, och jag måste verkligen boka en klipptid snart för jag ser för j***ig ut i håret nu milt sagt. Så det är väl de två stora bröllops-stressmomenten för tillfället! Fattar verkligen inte hur folk pallar med att planera en hel fest med käk till 100 gäster, liveband och favours och hela faderullan. Alltså, det verkar ju förstås jättekul, men för mig som blir utmattad av att planera en elopement känns det helt klar övermäktigt