Söker öppen präst i Västmanland
Söker en präst i Västmanland som är tillgänglig den 30 augusti och som vill viga ett brudpar och låta den fria viljan stå högra än vad som är tradition.
Bakgrund: Jag vill gå in med min mor, inte bli överlämnad, gå in med. Hon kommer inte ens följa med hela vägen och ge min hand till min blivande man. Jag kommer föra in henne till hennes plats. Min man vill inte gå upp altargången då han är väldigt blyg och tycker att HELA situationen är riktigt jobbig. Vi vill heller inte ses före vigseln, och det innebär att vi INTE kan ses på trappan FöRE vigseln, för det är lika mycket före som 2 timmar innan (enligt oss).
Vi har tyvärr blivit tilldelade en präst som totalt idiotförklarade mig när jag berättade om vår önskan.
Jag vet att alla inte håller med, det är okej för mig, så vi kan hålla den diskussionen någon annanstans. Jag vill bara ha en präst som kan tillmötesgå en så enkel önskan som denna.
Det handlar också om en sed från min blivandes land, men jag vill helst inte trycka på en massa saker, framför allt handlar det här om vad vi vill och önskar. Spenderade hela kvällen igår åt att vara ledsen på grund av prästen, och jag vill inte vara ledsen över något som är så enkelt att fixa.
Min bröllopsdag ska väl vara den hittills bästa i mitt liv, och jag vet att den kommer dras ned rejält om vi inte får gå in i kyrkan som VI önskar och vill av hela våra hjärtan. Jag ska inte bli bortlämnad och det vet ALLA som är där.
Men, jag här hellre ett bortlämnat objekt än en brud utan fri vilja... skämt å sido, men om någon vet en präst eller kanske är präst och är beredd att LYSSNA på våra önskningar och inte klankar ner på oss för att vi vill ha en vacker vigsel på vårat sätt, snälla, snälla, snälla let me know!!
Är riktigt ledsen och uppgiven just nu, så det blev kanske lite längre än vad ni orkar ta er igenom... :(