• Valencia

Bordsplaceringstavla?

Hej! Hur löser ni det med bordsplaceringarna, har ni en tavla som gästerna får se på? Vi kommer såklart ha placeringskort med namn men det blir lite för rörigt om alla ska gå och leta efter rätt namn. Så hur har ni andra tänkt att lösa det? Gör ni en tavla själv på papper? Hur stor? Var placerar en den? Hört att en kan rita på en spegel, finns det någon här som har gjort det? Hur blev det? :)

• Svar på tråden Bordsplaceringstavla?
  • Ello

Vi (jag) har gjort bordsplacering på A3-ark som jag har plastat in (kommer in på vad det heter, men man lägger det mellan två plastblad och kör igenom en maskin så det smälter samman).

Sedan har jag satt på lappar utanpå som man kan flytta på utifall att någon blir sjuk eller liknande, så det är inget som blir "gjutet i sten". Blev riktigt snyggt och lagom stort.

Ska ha två stycken som sitter på dörren till matsalen, så alla kan se den före vi kommer till lokalen, och så hittar de flesta sin plats utan att behöva gå och leta inne i matsalen.

• Valencia

Bra ide! Måste ju såklart kunna flytta på puppan (gästerna) haha, annars blir det jobbigt om någon är sjuk i sista stund :)

• Ponduss

Vi ska ha ett bröllop i vintage-tema och först tänkte jag göra bordsplaceringstavlan med guldram. Men sen kom jag på att vi hade en gammal anslagstavla, 40x60cm, med säckväv och vit ram. Så då kommer jag sätta upp allt med vita häftstift. Jag gjorde en mall och satte upp på tavlan idag och det blev superfint, sen smidigt också att man lätt kan flytta runt namnen =)

• TheD

Vi hade en tavla på stort papper som mina föräldrar fixade hos tryckare, så den blev väldigt bra ;)

• ClaraH

Vi tog en frigolitskiva och klädde med ett lila tygstycke. Sedan klippte vi ut borden och vid varje plats nålade vi fast namnet på tvären. (Vi hade färgtema lila och silver.) Det gjorde att man snabbt kunde möblera om när vi fick ett återbud samma dag (magsjuka som visade sig vara blindtarmen). Tavlan satte vi över presentbordet.

• Valencia

Har ni några bilder? Vore kul att se hur de färdiga resultaten såg ut! :)

• stockholmsfru1

Vi köpte en billig tavelram på myrorna som vi limmade fast ett styvt papper på med limpistol. Borden och namnen är tjockare blått papper med kludd på baksidan så man kan flytta runt dem tills man är nöjd. Ställde tavlan vid entrén till matsalen på ett stafli. Man kan hänga den också om man så önskar
Svar på tråden Bordsplaceringstavla?