Hemligt bröllop
Hej :)
Efter 3,5 år tillsammans har min karl och jag redan lyckats få två fina barn. Och nu tycker jag det är på tiden att vi gifter oss. (Jag har bearbetat min karl länge på den punkten, han börjar mjukna nu och har "gett med sig" (Vad hemskt det låter, haha) Han är nämligen begagnad, har varit gift en gång förut, men det har inte jag)
Vi har bestämt oss för att gifta oss hemligt, bara han och jag och låna vittnen på rådhuset. Råkade se att våran fyraårsdag var på en lördag och det fanns lediga tider då. Så jag bokade den och beställde alla papper (karln såg väldigt nervös ut :P)
Anledningen till att vi vill ha det hemligt är för att hans släkt inte bor i Sverige, de har aldrig orkat bemöda sig med att åka hit och hälsa på sina barnbarn, så då orkar de säkert inte med ett bröllop heller tänker vi (1,5 timmes flygresa lixom. Jobbigt)
Men man kan ju inte bara bjuda min halva av släkten. Det är ju lite orättvist :P Så om ingen blir bjuden blir ingen sårad tänker jag.
+ att planera och sånt är det värsta jag vet. I alla fall såna stora saker. Och det är DYRT att slänga pengar på fest, lokaler, mat etc. Då kommer jag inte kunna slappna av på mitt eget bröllop. För mycket fix helt enkelt.
Förlåt att det blev så långt, det jag var ute efter är ideer om hur man kan göra dagen så fin som möjligt för bara oss två, hur ska vi berätta för alla sen att vi gift oss (utöver Facebook)
Först tänkte vi köra utan ringar, men kom sen på att det kan ju vara fint med den symbolen för att vi faktiskt är gifta, dock bär jag aldrig smycken och tycker ringar är såå obekvämt :/. Och så vill jag nog ha en klänning. Klänningar gillar jag. Och mest för att jag vill att vi blir fotograferade. Ska man hyra fotograf eller kan nån på rådhuset knäppa lite kort?
Sorry för virrigt inlägg (värmeslag :P )