• litenkaka

Att betala, eller inte, för tärnorna

Vi står självklart för tärnklänningarna! Ett vröllop är ofta en dyr utgift som gäst och då behöva tvingas på en klänning man kanske inte ens gillar känns fel. Har ni önskemål får bi betala är min åsikt annars får de ta på sig vad de vill.

• litenkaka

Det är fint att du är mån om att dina tärnor Tuva och känner sig fina/bekväma, fet har jag aldrig ifrågasatt :) men faktum kvarstår ju att du begränsar dem ändå genom färgen. Ni har ett krav och då betalar ni - enligt mig.

• litenkaka
    Flebbet skrev 2014-08-13 09:56:07 följande:

Vi gjorde så att vi valde ut en klänning som passade bröllopet men som de kommer få användning för vid andra tillfällen och som passade vår plånbok ovh räknade med den i budgeten men sen så sa vi till tärnorna att de som vill bidra till klänningarna får gärna göra det men om man inte vill har vi ändå räknat med det och det är absolut inga hard feelings:) Alla mina 5 tärnor vill betala för sina egna klänningar.

Ville? Jag hade som tärna känt mig tvungen att betala om bruden sagt så...
  • litenkaka

"Enligt etiketten" är så simpelt att hänvisa till. Jag som brud blir förärad av att mina tärnor vill finnas där för mig under min stora dag, det är en ära för MIG. Vi har verkligen ingen grandios budget men för mig är helheten viktig, dvs att tärnorna har likadana/matchande kläder så då betalar jag deras klänningar. Men IOM att vi har en tight budget köper jag inga klänningar för 2500:-/st utan sätter Max 500:-/st. Har ni inte råd med ens 1500:- på klänningar kanske du får stå ut med att det inte ser enhetligt ut?

Svar på tråden Att betala, eller inte, för tärnorna