Min sambo pratar inte med mig! oO
Det låter helt enkelt som att ni bråkar, inte att det är mer allvarligt än att det går ta sig igenom det. Bråk går ofta i perioder, och när det är stressigt och kaos runtomkring är det lätt att ta ut det på den som står en närmast. Jag och min sambo har också upplevt kaos, skit och elände. Då har vi både klamrat oss fast vid varandra och bråkat så det skallrat i fönstren.
För oss är knepet att släppa bråket. Är det något som vi behöver lösa så pratar vi om det när vi är utvilade, mätta och på bra humör. Att bråka om saker när man är trött, hungrig och less (eller på fyllan, en klassiker) gör allt mycket värre än vad det egentligen är.
Vad tror du att det beror på? Är det kaoset du skriver om som gör att han är stressad och tillbakadragen? Behöver ni egentid? (Vi bråkar som mest när en (eller båda) av oss är arbetslös(a). Båda två är enstöringar som trivs bäst hemma.) Kan du skicka ett sms och fråga om det är något som är fel?
Jag brukar be om ursäkt, även om det inte är jag som gjort fel. När man bråkar gör båda fel, så att be om ursäkt för att man höjt rösten är inte att lägga sig platt på rygg och ge upp. För mig är det även viktigt att påminna min sambo (och mig själv) hur mycket vi betyder för varandra, även om vi bråkar massor. Oavsett vad det gäller så älskar ni varandra, och ett bråk, även om det sträcker sig över lång tid, tar slut. Huvudsaken är att man kommer ut på andra sidan och fortfarande håller i varandra.