Placeringskort & Lek? eller ej?
Jag är en sån som får ont i magen när jag ska på tillställningar som har bordsplaceringar och lekar. Jag tycker att det är HEMSKT och vet att min närmaste familj är av samma åsikt. Men förväntar sig resten av klungan lekar och skoj? Blir dom förvirrade om jag inte placerar fler än oss och våra föräldrar jämte oss? Måste man ha ett "fest program", kan man inte bara sätta upp en stor tydlig lapp i hallen på lokalen om hurdags mat, tårta och andra "highlights" går av stapeln och låta folk mingla/dansa/dricka bäst dom vill emellan?
Och nu vet jag ju även att det finns folk som vill överraska folk (tex oss) men spontana sånger, uppträdanden, lekar osv... Kan man undanbe sig sånt på ett smidigt vis eller måste jag prata med var och en som kan tänkas hitta på sånt... Jag vill verkligen inte behöva sitta och skämmas över en full släktning som har knåpat ihop en töntig låt eller nått.
Jag låter väl som världens största tråkjävel nu, ursäkta uttrycket.....
Hur har ni gjort? Hittar bara tips på lekar och grejer här, hittar ingen som INTE har lekar... Finns det en annan tråd så tipsa gärna.
TACK!