• karinelsapersson

Var hittar jag min drömklänning?

Hej på er!

Jag bor i Jönköping och ska nästa sommar gifta mig med mannen i mitt liv. 
    Planeringen är i full gång även om det mesta såklart ännu är tankar än så länge!
    Det är ju det här med klänningen, THE dress. 
    Har en bild hur jag vill att den ska se ut men vet inte var jag ska kunna hitta en liknande. Så nu vänder jag mig till er och hoppas ni kan tipsa mig på bra brudbutiker i mellan Sverige eller online. 

Tack snälla på förhand!
    Tänk om ni kan hjälpa mig att hitta min drömklänning! 

Mvh Karin 

• Svar på tråden Var hittar jag min drömklänning?
  • annisa

Hej!

Vet inte om det är lite sent för det nu, men jag tror att de har liknande på Stockholm Brud och Fest på Hornsgatan. Såg en liknande när jag var där förut (eller så har de visat att de skulle ta in såna modeller till 2015). Annars kan du kolla på Etsy :)

• augusti

Googla brudbutiker, gå in på deras hemsida, kolla vilka märken de säljer, gåin på varje märke och browsa alla klänningar. Finns den inte i butik kan de oftast köpa in den eller rekommendera en liknande.

• ellendellen90

Etsy är en av mina favoritsidor på hela internet. Man kan hitta allt möjligt där. Snart även min fästmans ekologiska skor. Men jag ska inte marknadsföra det nu. Jag tittade efter lite klänningar åt dig. Hoppas att jag hittade något du giller eller att du iallafall blir ytterligare inspirerad i din jakt på den perfekta klänningen. 

www.etsy.com/listing/207722834/lace-wedding-dress-long-sleeve-wedding
    www.etsy.com/listing/189152698/long-wedding-dress-white-and-nude
    www.etsy.com/listing/189149006/lace-long-wedding-dress-long-ivory
    www.etsy.com/listing/182991198/bacall-ivory-blush-luxe-bohemian-wedding
    www.etsy.com/listing/175630527/custom-wedding-gown-katie-wedding-dress
    www.etsy.com/listing/179278914/lace-wedding-dress-with-straps-and

Den sista länken liknar väldigt mycket den du ville ha. Resten är sånt som jag tycker är snyggt :P

• ace

Hejsan!
    Din drömklänning verkar vara kjol och topp, efter vad jag kan se på bilden.
    Jag ska ev sy en klänning till en modevisning. Skulle därför kunna göra den
    i din storlek ( som exempel ) Om du gillar den kan jag ev sy till dig
    MVH ace

Svar på tråden Var hittar jag min drömklänning?