LinskyLou skrev 2015-07-31 19:11:21 följande:
Vad jobbigt SilverMia08 och Sthlm2015...
Jag har lite ångest över att min blivandes före detta bästa vän ska slänga ur sig något idiotiskt på bröllopet då det skurit sig mellan min m2b och fd bästisen... Bästa vännen är en idiot och jag vill egentligen inte ens att han och hans fru ska komma på bröllopet då han betett sig så illa... Men men...
Usch, vad tråkigt att det skurit sig. Håller lite med Sthlm2015 där. Ta bort inbjudan om han inte kommer kunna bete sig.
Jag har under planeringen tappat de båda äldsta vänner jag haft under 15 år, en för att hon var okontaktbar under 4 månader och jag ville ha henne som brudtärna (
http://www.brollopstorget.se/forum/thread/4418088-aldsta-van-blivit-ignorant-infor-mitt-brollop-bjuda-eller-inte) och sedan min maid of honour som avslutade vår vänskap efter tärn-resan till London för några veckor sedan.
Jättetråkigt och jobbigt, men vi har (säkert för flera år sedan) glidit ifrån varann och de kan inte glädjas med mig och ska därför inte vara med på mitt livs hittills lyckligaste dag (om allt går som planerat... :) ).
Sthlm2015 skrev 2015-08-04 13:16:35 följande:
Nja, finns ingen sjukdomsbild utan hen har avskärmat sig och det har lett till att hen beter sig på det här sättet, sen har det väl som allt annat en grund i något, kanske i något som har hänt i tidigare år, men inget jag kan sätta fingret på.
Ja, har såklart ifrågasatt det hen har sagt och det kan mycket väl vara så att hen bara ropar varg...anledningen är att hen anser att det inte kommer finnas någon plats för hen i mitt liv längre när jag nu väljer att dela (förhoppningsvis) hela mitt liv med en annan person.
Under två dagar mådde jag så illa, att jag kunde gå in i duschen och panik/ångestattacker, otroligt att man kan vara så sårad och känna sig så ynklig för ens förälders beteenden. Har nu haft betydlig mindre kontakt vilket gör att jag mår bättre men det är inte lösningen, å andra sidan...vad är lösningen?
SilverMia08 skrev 2015-07-28 14:34:03 följande:
Då hen inte är elak i sig men det kan bli väldigt fel i större sociala sammanhang och folk runtomkring vet inte om detta och det kan bli väldigt spänt...
Det får bli en överraskning och min m2b är stöttande och det viktigaste är att han inte tar illa vid sig om hen slänger ur sig något hen inte menar...
(Och jag kommer ha ångest tills hens tal är över och sedan hoppas jag att vinet har lugnat mina nerver så jag kan släppa hen och dansa och ha kul istället oavsett om det kommer något politiskt inkorrekt)
Ja, man väljer inte sin föräldrar.
Min hen är tvärtom - talar högt och brett om hur skönt det ska bli att jag blir "någon annans huvudvärk". Ett typexempel på hens sjukdom. Det hen egentligen vill ha sagt med det är att "min dotter är stor och jag kommer inte behövs längre - buhu buhu". Några år i terapi har fått mig att förstå hen mer, men det är fortfarande svårt när hen i sociala sammanhang slänger ur sig såna här saker, bara för att jag förstår undermeningen så gör t ex inte svärmor det som blev helt förskräckt när dessa ord yttrades på den första bröllopsbrunchen!
Lösningen kanske är att under tiden efter bröllopet visa att egentligen har inget ändrat sig mellan dig och hen och att inte blåsa upp det mer genom att avskärma dig mot hen/bli extra mycket kontaktsökande, tror jag.
Var precis som vanligt (fast gift!!! :) )och ge din energi till ditt äktenskap, men med lite incheckningar mot hen för att visa att du fortfarande finns.
I övrigt så är det exakt 1 månad kvar till vår dag...
Vart har tiden tagit vägen???
Idag är det prövning av klänning (kanariegul) med skor och sömmerska (hen ska med) tillsammans med svåger i brudgummens färger (ljusgult) och näbb (ljusgult).
Känns som jag kör helt syrianskt då jag tar med mig halva familjen, men måste för mitt kontrollbehov få se alla gula nyanser tillsammans så jag kan slappna av. :) Hoppas de på Sthlm Brud & Fest har förståelse, haha!
Vi ska lämna in ringarna idag för gravyr och upputsning - någon som vet hur lång tid det brukar ta?
Vi ska även till kyrkan på konsert ikväll för att reka lokalen (igen) med fokus på dekorationer och akustik inför solosången.
Träffade fotograferna igår - 2 superhärliga tjejer (till priset av 1!) som överraskade med att de kunde videofilma vigseln - yey!!!
Blommorna är check på buketterna och killarnas mojjänger samt tärnornas buketter. Nu hoppas vi bara på bättre väder så att solrosplanteringarna runt sthlm tar sig och det blir en bra skörd. Har gäster som kommer från London (2 av mina tärnor) som skulle älska att få vara med och plocka solrosor från fältet. :)
Blir det en dålig skörd ligger Hötorget bra till som sista minuten-lösning.
Desserten är check och ska bara dubbelkolla leveransen.
Ställningen till detta ska göras, så vår vän som är svetsare ska komma ut i helgen för att bolla idéer över en öl. :)
Prästen träffar vi nästa vecka på onsdag med alla våra 1000 frågor.
Har inte fått tag på kantorn, har mailat och väntar på svar. De har ju också semester så hon är nog tillbaks snart.
Har haft hetsiga diskussioner om psalmer, och har inte riktigt bestämt oss vilka det blir. De får inte innehålla gud/jesus etc för min sambo och jag vill ha psalmer som gästerna känner igen och iaf kan humma sig igenom.
Vad har ni valt för psalmer/musik?
Serveringspersonal är det som är kvar, men då jag jobbar inom restuarang själv och har gjort i många år har jag ett bra kontaktnät så det är egentligen bara att välja och vraka.
Ja, tror det blir bra det här. :)