Om du är stensäker på er kärlek, den går lika starkt åt båda håll, och vet att det kommer att hålla resten av livet, hur länge väntar du på att HEN friar innan DU tar steget och friar själv?
Härligt att höra hur alla gör på sina egna sätt och vis! Vilka fina historier ni har! Kärlek är underbart!
Jag skulle dock aldrig vilja, och inte heller få för min sambo, fria. Har frågat på skoj vad han skulle svara, och han säger att han skulle säga nej och sedan fråga mig.
Jag är också feminist, som t ex du Plättis Men jag älskar gamla, töntiga traditioner som bara "är", av ingen anledning. Jag ser det gärna som att han "får mig" och att jag "blir hans", och jag är mycket väl medveten om att många kräks i sin egen mun av sådant.
Samtidigt har jag satt honom att vara städare här hemma, t ex, så feminismen tar jag till när det passar
Jag är glad att allt sådant är så viktigt för min sambo med, det får mig att känna mig som en prinsessa, om man får vara så fånig och säga det!
Jag vill förtydliga att jag absolut inte tycker det är fel/konstigt/annat att kvinnan friar till mannen, som den feminist jag är så tycker jag att det är underbart att alla idag kan göra precis som de vill (och inte behöver vänta till skottår, även om jag själv, om jag mot förmodan skulle få för mig att fria, skulle gjort det), det är inte på något sätt mindre romantiskt eller något annat, det är bara det att jag verkligen vill bli tillfrågad!
Skulle han aldrig fråga så skulle det nog aldrig bli av.
(Ja, jag vet att jag överanvänt smileysar i detta inlägg, haha)