Måste vi bjuda min fästmans kusins fru på bröllopet?
Svaret är ja, egentligen, men nu till problematiken...
Min fästman har alltid varit bra vän med sin kusin, det är dock under det sista året som det har börjat skära sig med kusinens fru. Kusinens fru, vi kan kalla henne Elin, har börjat umgås mer och mer med min fästmans ex och även om de var "vänner" innan så har det inte varit i närheten av lika tighta som de har blivit nu. Detta har resulterat i en del konflikter, men jag har valt att avsluta all oense med att säga att vi inte bryr oss om hon umgås med henne eller inte, även om vi kanske gör det inners inne, men det är ju ingen som behöver veta. Man kan ju inte bestämma över andra människor. Hur som helst, efter detta så säger "Elin" att hon också tycker att vi ska sluta vara oense, men att hon inte ser någon anledning att lära känna mig och umgås med mig. Det gör hon hellre med min fästmans ex. Då hon har gjort det valet, kan vi då bara bjuda min fästmans kusin på vårt bröllop och inte hans fru "Elin"? Varken jag eller min fästman tycker atthon förtjänat att vara med på vår dag, dessutom skulle det vara som att bjuda in hans ex då "Elin" berättar allt för exet... Tankar kring detta?