Hon eller jag???
Så här ligger det till...
En av mina vänner vet att jag velat gifta mig länge och har frågat om både det ena och det andra rörande planerna för ett kommande bröllop ( hur klänningen ska se ut, hur många tärnor, dekorationer osv) och jag har svarat henne... Dock har jag undvikit att säga att hon är bjuden eller indikerat att hon är välkommen...
Men en dag pratade vi om det igen (på hennes initiativ) och då visade jag henne en klänning jag funderare på att köpa och då frågade hon vilka som var bjudna.
Jag svarade att vi inte bestämt oss ännu och funderade på att bara bjuda familj/släkten och /eller kanske någon enstaka vän.
Hon frågar då om hon är bjuden och jag svarade då ärlig att jag tror inte hon kommer bli det då min blivande alltid haft problem med henne (från dag ett).
Jag har problem med en av hans vänner så han sa att han inte bjuder honom om jag inte bjuder henne.
Hon vart självklart sur för att hon troligtvis inte blir bjuden (och det fattar jag men ändå!!!), dock sa jag att hon var välkommen till vigseln men inte själva festen.
Hon försökte självklart ge mig dåligt samvete för allt men jag sa att det var både min och min blivandes dag och båda ska trivas men hon fattade inte det hela och tyckte jag var dålig vän för att hon inte fick komma på festen...
Överreagerar hon det hela och tar allt för givet eller är jag en sjukt dålig vän?? :(
Jag vill ju att min blivande ska trivas på sin dag, är det så helt galet??