totaa skrev 2015-01-07 15:47:08 följande:
Jag tänkte måttbeställa. Tror man måste ange i tum. Ska man ta en tum extra på alla mått? Ifall att det blir för smått. Jag måste nästan måttbeställa klänning eftersom jag är 186cm lång! Smycken får jag försöka låna. Det sambon vill lägga pengar på är ringar och foton. Så fotografen vi kommer anlita tar 3500:- Ringarna tänker jag att de får Max kosta 8000:- totalt.
Sen är ju maten den stora kostnaden...Tårta ska vi ha. Sen är frågan om man bara ska ha fika eller mat och tårta? Kallskuret blir väl dyrt..?
Vilken sida har du tänkt beställa ifrån? På många av dem kan man ställa om från tum till centimeter, men ibland blir det fel storlek ändå. Det är därför jag gruvar inför att beställa en kinaklänning. Vanligast är att den blir för stor eller för kort, utifrån vad jag hört. Men många är väldigt, väldigt nöjda också.
Kolla runt lite på priser. Att be om prisförslag är en bra idé, och man kan få en uppfattning om vad det kostar. Jag har googlat som en galning, räknat och gav upp till slut. Har ni tänkt ha några dekorationer, och vill du ha en brudbukett?
Jag räknade ihop de poster du skrivit upp här, och efter kläder, skor, ringar och fotograf har ni ca 5 000 över till mat, blommor, dekorationer och eventuell brudbukett. Det är inte alls omöjligt att genomföra, men det kräver efterforskning och hårt arbete
Inbjudan är också viktig att räkna med, även om man är pysslig och gör själv kostar materialet och portot pengar.
Bröllop känns som en sån sak som bara blir dyrare och dyrare ju mer man petar i det.