• Empa85

Från kina

Jag har hittat min drömklänning från en Kinasida. 
    Någon som har erfarenhet av de?
    Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Från kina
  • Plättis

Vilken sida? Det är väldigt varierande omdömen på olika sidor, och om man beställer en kopia eller en klänning som de själva gjort mönstret till. Jag har funderat länge på om jag ska beställa från Kina och läst kilometervis med kommentarer från köpare. Nu har jag bestämt mig för att beställa från en säljare på Etsy som fått superbra omdömen. Men jag har inte beställt och kan därför inte säga hur resultatet blev

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Cachelle

Varierande omdömen stämmer, men en riktlinje är nog att är det för billigt så är det inte heller bra. Jag skulle hellre satsa på en begagnad märkesklänning och fixa upp. Oftast bättre material och hantverk.

Lycka till :)

• Pernilla S

Jag beställde både min och dotterns klänningar från Kina.
    Jag är helnöjd.

• Onli

Måste bara säga att kag köpte en balklänning för några år sedan av en butik i Sverige, svensk design på klänningen men står lapp på den att den är lade in china å tror jag betalde runt 2000:- för den om inte mer..... Så vilande undrar man hur mycket från butikerna som ändå sys därnere?!? Fundérar på Kina klänning nu till bröllop direkt från jenjenhouse..

• Nightrod

Damen har köpt klänning från JJ-house förut och den var jättefin, vi har beställt hennes bröllopsklänning därifrån med tillbehör och den kommer i nästa vecka så då får vi se hur den blev :)

Live free, ride free
  • Empa85
    Cachelle skrev 2015-01-19 21:12:46 följande:

Varierande omdömen stämmer, men en riktlinje är nog att är det för billigt så är det inte heller bra. Jag skulle hellre satsa på en begagnad märkesklänning och fixa upp. Oftast bättre material och hantverk.

Lycka till :)

Antingen från JJ-house eller från aliexpress. Har kollat på båda sidorna. Så snygga och bra priser. =)
  • Empa85

De blir nog till att beställa en. Som sagt jag ska ha den bara en dag/kväll vill inte kosta på flera tusenlappar. Hellre lägger jag dom pengarna på ringen som jag ska bära på mitt finger för resten av mitt liv. =)

• FruBubbel

Hej. Jag funderar oxå på att beställa från Kina. Har hittat en klänning på en sida som heter bridesire, någon som vet nåt om dom?

• Dreaming81

Jag har beställt min klänning från JJ´s, den var verkligen hur fin som helst. Ser ut precis som på bilden, väl sydd och med perfekt passform (jag måttbeställde). Min klänning kostade strax över 2000kr + lite för måttbeställningen och borttagande av släpet.... Är verkligen supernöjd!!
    Dom va dessutom snabba att svara på mail och leveransen gick på mindre än en månad från jag beställde tills jag hade klänningen hemma Glad
    Även min syster köpte sin klänning därifrån förra sommaren, även den jättefin (våra klänningar är motsatser mot varann).

Glöm inte bort att räkna med tull & momsen som du får betala när leveransen kommer till Sverige!!

• duarm

Jag fick hem min klänning från kina (landybridal.co) i början av veckan och den är helt fantastiskt fin och välsydd. Med riktig spets, många lager tyll och fina sömmar! Slapp tullen då de skrev ner värdet till 30 usd på paketet. Den är hur fin som helst. Behöver justeras lite grann då den är lite stor i livet och lite för lång. Eventuellt gör jag det själv då jag är duktig på att sy. Beror på vad sömmerskan ska ha för det då tid ju också är pengar :) 

• Anonym (smurfan)

Jag kan rekommendera dig jjhouse. Min ena kompis köpte sin brudklänning där och blev jätte nöjd. Jag kommer att köpa min klänning där

Svar på tråden Från kina