Att inte bli sedd av den man älskar
Jag tror jag behöver hjälp med en utomståendes ögon på ett problem.
I helgen bråkade jag och min blivande man, om samma sak som vi egentligen alltid bråkar om. Vi var ute med kompisar, och jag kände mig som a million bucks. Men min blivande pratade hellre med alla andra, sa inte ens att jag såg bra ut när jag kom till festen någon timme senare än honom.
Senare på kvällen gick vi ut, och någon satt bredvid oss och försökte stöta på en yngre tjejkompis till oss. Min blivande sa att han skulle låtsas vara hennes pojkvän för att skrämma bort killen, varpå jag blev jättearg och gick därifrån.
En tag senare upptäckte han att nästan alla hans chefer var ute på samma ställe som oss och gick till dem för att säga hej. Han frågade inte om jag ville följa med och bli presenterad, utan lät mig sitta kvar vid bordet med våra vänner (som senare gick dit eftersom de kände några av dem).
När vi skulle gå hem frågade han varför jag var sur, och jag förklarade att jag var ledsen eftersom jag hamnar i skymundan och för att det känns som att han hellre är någon annans pojkvän än min. Det är inte första gången han ska låtsas vara någons pojkvän eller ta hand om tjejkompisarna för att "skydda" dem från någon. Jag blir arg eftersom tjejerna faktiskt klarar sig. När jag går ut så är det ingen som tar hand om mig, utan det får jag göra själv. Är man inte intresserad av någons närmanden så säger man nej och går därifrån, svårare är det inte.
Eftersom det kändes som att det inte var någon idé att prata klockan tre på natten tog vi det dagen efter istället, och då bad han om ursäkt och sa att det inte skulle hända igen. Men jag vill inte höra att det är sista gången, utan jag vill inte att det ska behöva hända över huvud taget. Borde han inte förstå att det gör mig ledsen och låta bli att göra det från första början?
Vi planerar bröllop till nu i sommar, så jag oroar mig för vad som händer efter det. Kommer han fortfarande göra samma sak när vi är gifta? Jag vill vara hans nummer ett, hans fokus, allt som betyder något. Och det säger han att jag är, och när det är bara vi två så känner jag det.
I efterhand sa han att jag såg lite dämpad ut, och han ville vänta med att presentera mig för cheferna till jag var mitt vanliga, glada jag. Att det var han som var orsaken till att jag var "dämpad" verkade han inte förstå.
Jag ställer allt på sin spets i och med att bröllopet närmar sig med stormsteg, och det känns som att även småsaker blir jättestora. Min blivande är allt jag någonsin önskat mig, och han ser mig och lyfter mig som ingen annan. Men när han gör såna här saker sårar han mig som ingen annan.