• Mickan85a

Beslutångest!! Vilken ska jag välja och hur ska jag tänka!!??

Hej!

Jag trodde att jag skulle ha lätt för att hitta min klänning, men mycket spelar in med stil, pris och känslan.

Så nu ber jag om smakråd och råd om hur man ska tänka!?

Bröllopet äger rum den 4.e Juli

Den första klänningen är ju väldigt mycket för stor så den får ni tänka på hur den skulle sitta vid rätt storlek. Den är den billigaste.

Här kommer en mer enkel men passar sig för ett sommar bröllop, är osäker på om jag gillar ryggen eller inte men sen är den en aning för liten på bilden.

Den sista klänningen är enligt mig mer elegant och mer rak i modellen. Den ligger dubbelt i pris gentemot de andra klänningarna men sen har den ju mycket detaljer och släp. Denna satt bra direkt (förutom i ryggen där den behövs sys in) och jag vet inte om det är därför jag gillar den eller om den helt enkelt är finast.  

Nå vilken klänning tycker ni??

• Svar på tråden Beslutångest!! Vilken ska jag välja och hur ska jag tänka!!??
  • Chicita

Har du råd med den sista och tyckte bäst om den så ta den. 

Men om det betyder att du måste avstå från andra saker (eller dra ner på budgeten för dessa) för att ha råd med nr 3 och du ändå inte är jättekär i den så skulle jag hellre tagit nr 1.

Du kan alltid lägga till spets för att få till den överdelen i så fall. Typ en shrug/kortärmad bolero i spets) 

• Nightrod

Den första var fin men troligtvis väldigt fin om den sitter i passformen som den sista.

Den andra ogillade jag helt.

Den tredje satt som gjuten, väldigt fin

Live free, ride free
  • NathalieStockholm

Jag tycker att den i mitten är jättevacker! Ryggen är ju bland det bästa med den, tycker det är snyggt när en mer täckande klänning där fram balanseras upp av lite skärning i ryggen.
    Men alla är fina, det handlar ju om olika stil så det är du som måste välja vilken "typ" av klänning du vill ha :)

Var ligger de i prisnivå ungefär? Om du har så mycket tid tills bröllopet kanske du hinner hitta en som den sista men till bättre pris, om det är din favorit?

• Plättis

Jag tycker nummer ett och nummer två är superfina! Och om det är spetsöverdelen du vill ha finns det som sagt att köpa separat. Till exempel den här från Lilly: www.lilly.nu/shop/details/09-3170-cr

Har du funderat på hur din drömklänning ser ut? Vill du ha släp? Spets? För mig hjälpte det mycket att prova eftersom jag insåg vad jag inte ville ha. Slutligen beställde jag en väldigt enkel klänning på nätet, och den är en sammanslagning av allt det jag tyckte om när jag provade  

Den första klänningen kommer bli helt underbar i rätt storlek, med en läcker uppsättning och ett fint halsband! Modellen passade jättefint på dig.

I och för sig är alla tre fina när jag tittar på bilderna, men jag föredrar ändå den första! 

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Mickan85a

Tack snälla för era smakråd och tankar!

När jag provade den sista så satt den så bra så jag blev förälskad i den. Den kostar 8000:-  Jag provade den i en bröllopsbutik och allt kändes så exklusivt och fint, så vet inte om jag blev påverkad av omgivningen. Känner mig väldigt nätt i denna och det är ingen känsla jag normalt sett har.

Den första tror jag är riktigt fin om jag får den i rätt storlek och då kommer den kosta 4000:- Nackdelen var att jag provade denna på ett skrädderi som verkligen inte hade den känslan och omgivningen som bröllopsbutiken hade. Sen eftersom storleken inte var rätt så gav den inte samma känsla. Men tycker den är jätte fin.

Men frågan är ifall den sista är värd 4000:- mer?

Bröllopet har redan en ganska tajt budget men jag vill verkligen känna mig fin och att allt ska bli så vackert som jag föreställt mig.

Vill kunna tänka tillbaka på vår bröllopsdag och tänka att allt var så där som jag hade önskat och drömt....

• AnnaHJ

Jag tycker nummer 2 var jättefin och passade dig bäst!

Tänk även på hur klänningen passar ihop med resten av bröllopet. Om lokal, mat och dekorationer är sparsamma kanske det inte passar så bra med en väldigt exklusiv klänning tänker jag Glad

• Red Lion

Nummer två var väldigt vacker och passande för sommarbröllop. Trean var också fin. Ettan tyckte jag inte var fin alls, väldigt vanlig, för mycket tyg. Du får känna efter själv om det är värt att lägga dubbelt så mycket pengar på trean, om du gillar den så pass mycket mer så att säga.

• Chicita

Om du själv känner att det står mellan ettan och trean så ta bort tvåan ur ekvationen helt enkelt Glad

Lättare att välja mellan två - än mellan tre.

Hur som helst skulle jag börjat med att plocka bort den jag var minst intresserad av. 
    Andras smak på klänningar är inget som du bör överväga över huvud taget egentligen. Utan gå till dig själv. Kanske åk och prova en gång till? :) 

• Sthlm2015

Nr 2 är fantastisk på dig! Du bor inte i Stockholm va? För jag har inte kunnat hitta så vackra klänningar här för det låga priset

• Mickan85a

Haha nej jag bor inte i Stockholm Tungan ute

Snål smålänningFlört

Tror jag ska prova 2.a och 3.e klänningen igen och känna efter ordentligt!

Så har jag den 1.a i åtanke!

Tack för era tips och smakråd! :)

• Ms T

Nr 3. Går att gå in på www.jjshouse.com och hitta likande klänningar mycket billigare. Där kan du få den mått sydd efter dina mått. Går att få allt på Svenska på sidan. Min ena kompis gifte sig i somras och köpte sin klänning från jjshouse. Hon blev jätte nöjd

Svar på tråden Beslutångest!! Vilken ska jag välja och hur ska jag tänka!!??