Hade ni/kommer ni ha brudnäbbar? Och kan man ha det om andra barn ej är välkomna?
Jag undrar helt enkelt hur vanligt det är med brudnäbbar? Det finns ju inget sötare enligt mig! Jag hoppas verkligen på att vi kommer ha några hyfsat närstående barn i passande ålder när det väl blir vår tur. Gärna söta och goa sådana, så man vågar fråga om de vill vara med!
Sambon är inte lika pigg på idéen och vill helst inte ha några barn närvarade, öht. Inte ens små näbbar. Vi får väl se vem som får rätt, he he he...
Han vill helst ha 100% barnfritt, medan jag kan tycka att barnen kan få vara med i kyrkan. Inget måste, men det skulle ej störa mig. På festen när alkohol kommer in i bilden är det nog mer passande att barnen får vara hemma. Skulle det, mot förmodan, vara så att vi den dagen kommer ha massa närstående barn som vi (jag) hemskt gärna vill ska få dela dagen med oss, är det ju en annan fråga om de ska få vara med i kyrkan eller ej, men det ser inte ut som att det kommer finnas några sådana, men det vet man ju aldrig! Möjligtvis små knyten som ska ammas, och dem kan man ju inte direkt knyta fast i ett snöre utanför. (Men enligt den allvetande Ribbing kan man tydligen lämna dem utanför med barnvakt så att föräldrarna kan springa och titta till dem?)