• bridetobe

hittat klänningen från jjhouse

har nu hittat en klänninge på jjhouse men osäker på storlek. DEt står ju att man inte får byta bara för att vald storlek inte passade. då drar jag lite öronen åt mig. Vågar man chansa? Hur är dom i storlek.? Jag är mellan 38/40.
    173 lång med obefintlig byst. Känns som man borde ta 40 men rätt den blir alldeles för stor och bylsig över bysten

• Svar på tråden hittat klänningen från jjhouse
  • Nightrod

det kostar typ 150:-sek att få den anpassad efter dina mått, klart värt det om du är osäker på måtten.
    finns en måttkarta som anger exakta cm för de olika storlekarna annars om du är osäker

Live free, ride free
  • Plättis

Du kan välja måttsydd för någon hundralapp extra, då är sannolikheten större att den passar. Jag har inte beställt min klänning från JJs House, men det jag hört andra säga är att den kan bli för kort. 

Vilken klänning är det du tittat på? Har du kollat om det finns att köpa liknande begagnat i Sverige? 

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Nightrod
    Plättis skrev 2015-02-23 09:07:28 följande:

Du kan välja måttsydd för någon hundralapp extra, då är sannolikheten större att den passar. Jag har inte beställt min klänning från JJs House, men det jag hört andra säga är att den kan bli för kort. 

Vilken klänning är det du tittat på? Har du kollat om det finns att köpa liknande begagnat i Sverige? 

Våra har inte varit för korta.
    Däremot blev den för kort med en enorm underkjol, men det är ju något man får lägga till själva isåfall, de syr ju inte upp dem med underkjol i åtanke
    Live free, ride free
  • RainbowGG

Mät dina mått och kolla om klänningens mått passar. Annars kostar det ju inte så mycket att beställa efter sina egna mått.
    Jag beställde en efter standardstorlekar, eftersom mina egna mått var såååå nära klänningens att det inte kändes värt det (det som diffade var höftmåtten vilket inte ens spelar någon roll eftersom klänningen inte sitter åt vid höfterna). Däremot är klänningen för lång framtill så det måste sys upp om jag inte vill stå på huvudet på bröllopsdagen.

• Jennyc

Jag måttbeställde en klänning från JJ`s inför våran 30 -årsfest som hade temat "red carpet". Jag blev jätte nöjd med min. Jag låg också mellan två stl och valde då det säkra före det osäkra och måttbeställde. 

Jag kan faktiskt inte klaga på något. Lite surt med tullavgiften men så är det väl när man beställer från utlandet... 
    Jag fick dessutom hem den tidigare än vad de sa vid beställningen vilket var en positiv överraskning. 

Jag har alltså inte haft några problem med just JJ`s

Är man osäker på stl så tycker jag absolut att det är värt de där extra hundralapparna det kostar för att måttbeställa. Speciellt om man nu ska köpa sin brudklänning :)

Svar på tråden hittat klänningen från jjhouse