Förvirrad!
Hejsan!
Jag skulle verkligen uppskatta råd i denna fråga.
Det är så här att jag och min blivande har bjudit in till bröllop ett specifikt datum, låt oss säga den 27 januari..
Vi har även ordnat med övernattning för samtliga gäster då den 27 Januari tom. dagen efter alltså den 28 Januari. (allt detta fann man att läsa i inbjudan, även att man skulle ta kontakt med värdinnan/toastmastern vid frågor om logi.....)
Nu då har vi (alltså inte värdinnan eller toastmastern) fått frågan om några utav gästerna kan bo hemma hos oss dagen innan ceremonin dvs den 26 Januari... då de på eget bevåg bestämt att de ska komma ner dagen innan ceremonin och av "princip" inte vill betala för hotell.
Vi är självklart likt bröllopspar är dagen innan ganska upptagna denna dag och jag anser lite elakt (kanske) att vi bjuder på så mycket som det är redan...
Jag då som blivande brud är livrädd för att om vi säger nej (som jag faktiskt vill) så kommer de tycka illa om mig för detta och vi kommer få spendera vår dag och alla kommande tillställningar med sura miner pga detta. Då de uppenbart (påtalat) inte har förståelse för att man kan tänkas säga nej.
Vad tycker ni om detta? vad gör jag??