Vad är en rimlig budget? I lägsta laget?
Jag och min sambo har precis börjat ta de första stapplande stegen mot en bröllopsplanering inför sommaren 2016. Vi är studenter båda två, men kommer vara klara till sommaren 2015.
Vi har diskuterat gästlistan och kommit fram till att endast den närmsta familjen + en tärna och bestwoman ska vara med under den borgerliga vigseln (utomhus) på förmiddagen, samt att vi blir ca 40 personer på festen på eftermiddagen/kvällen.
Vi är rätt enkla människor. Han vill hyra en frack och jag vill bara ha en enklare klänning som jag kan ha hela dagen. Vi tänker oss hemlagad buffé på kvällen där vi även bjuder på lite vin/cider/öl till maten.
Dekorationer kan vi knåpa ihop själva tillsammans med familjen. För min del kan alla ha olika tallrikar och glas, så det kan inhandlas på loppis (ska bara pitcha den idén för min sambo som vill att allt ska se likadant ut..).
Det jag undrar är helt enkelt: Vad kan vi vänta oss när det kommer till kostnader? räcker 20000-30000 kr? Eller behöver vi leva på makaroner från nu till bröllopsdagen?