• Maybe 15

Vilken typ av klänning?

Ja, vilken typ av klänning passar mig? Vill ha en i chiffong, en enklare typ. Tyvärr ser ju inte kroppen ut som den gjorde innan 3 barn, och brösten har väl flyttat ner några våningar hittar många axelbands lösa, törs man verkligen ha det? Är ju viktigt att det känns bekvämt också. Har man korsett under eller vad har man som håller in mamagarna?

• Svar på tråden Vilken typ av klänning?
  • Chicita

Axelbandslösa klänningar har oftast inbyggd korsett.

Enda sättet för dig att få reda på vad du faktiskt passar i är att gå och prova klänningar :) 

• Maybe 15
    brekt skrev 2015-03-11 19:08:26 följande:

Kolla på byMalina. De har fantastiska i chiffong både med och utan axelband :)

www.bymalina.com/category.html/wedding-dresses-ss15

Jättefina klänningar, men jag vill ha något enkelt, och billigare. Kommer bara vara vi, barnen och eventuellt nån kompis, men lite fin vill man ju vara och där blir det lite problem, är rädd att jag känner mig för uppklädd. Och framförallt vill jag ha en klänning jag känner mig bekväm i. Men mycket fint finns det.............
  • brekt

Ahaa.. fattar!
    Men du, har du kollat Greta?
    storefront.gretashop.com/en/35-bridal-collection

Relativt billiga, i full siden. Plus att det är lätt att ändra tillbehör så kan du lätt använde klänningen i andra sammanhang också. Jag har provat deras klänningar och de är sååååå sköna. Plus att de passar typ alla. Man tar bara på sig en sådan och klänningen gör allt jobb :)

• Maybe 15

Finns ju många "Kina" sidor också, det jag är rädd för är hur dom passar? Vilken typ av klänning passar mig? Svårt det där :-/ inne på en A-linje eller empire, inte direkt en "sjösjöjungfru" då jag inte har kroppen för det

• brekt

Svårt sånt! Men gå till en butik med många klänningar och börja prova. Titta sedan på Kina klänningar och välj en liknande modell.. :)

Svar på tråden Vilken typ av klänning?