• Förväntasfull2015

Någon som gift sig i jeans? Eller i annat än brudklänning?

Som rubriken lyder, har du (eller ska) gifta dig i jeans eller annat alternativ förutom traditionell brudklänning (lång som kort i vitt)?

Efter 10 år tillsammans och hunnit med både barn, hus, resor och allt va det är så känns inte vitt och traditionellt speciellt lockande.

Vore roligt att se bilder på er som valt andra alternativ, gärna åt det lite coolare hållet (inte ovanligt tema som riddare, skog, prinsess, shrek etc)

Vi rymmer iväg och gifter oss och vill inte överdriva med klädseln men ändå att det ser lite planerat ut för våran del :P

Hjälp oss, inte länge kvar..

Bättre sent än aldrig
  • Svar på tråden Någon som gift sig i jeans? Eller i annat än brudklänning?
  • Nightrod

Jag hade inte tänkt gifta mig i klänning, men min fru kommer däremot att göra det
    Men hon skall ha en stor röd maräng

Live free, ride free
  • Förväntasfull2015

Haha, ja din fru kanske skulle bli lite orolig annars ;)

Fast en stor röd klänning passar nog inte riktigt in för oss, även om jag varit inne på alternativa röda klänningar. Jag har fått för mig att det skulle passa in med klänning till mig men jag vill ändå att vi alla ska se lite traschiga ut :P Svårt....

• Nightrod
    Förväntasfull2015 skrev 2015-04-08 13:31:43 följande:

Haha, ja din fru kanske skulle bli lite orolig annars ;)

Fast en stor röd klänning passar nog inte riktigt in för oss, även om jag varit inne på alternativa röda klänningar. Jag har fått för mig att det skulle passa in med klänning till mig men jag vill ändå att vi alla ska se lite traschiga ut :P Svårt....

varsågod här hittar du massor.
    min favourit avdelning är givetvis steampunk

http://www.medievalcollectibles.com/c-146-clothing.aspx

denna e snygg
    http://www.medievalcollectibles.com/p-29338-steampunk-long-brown-tiered-ruffle-dress.aspx

Live free, ride free
  • Nightrod

eller fan, de flesta klänningar är snygga där, de enklare är riktigt snygga på steampunk temat.

Kill kläderna är sjukt snygga med, beställer alla mina kläder därifrån i maj

Live free, ride free
  • Förväntasfull2015
    Nightrod skrev 2015-04-08 13:43:55 följande:
    varsågod här hittar du massor.
    min favourit avdelning är givetvis steampunk

http://www.medievalcollectibles.com/c-146-clothing.aspx

denna e snygg
    http://www.medievalcollectibles.com/p-29338-steampunk-long-brown-tiered-ruffle-dress.aspx
    Kul sida men inte riktigt den stil jag söker... tänkte mig lite mer trasch i jeansstuk, men nåt schysst till upp till. Då blir det mer kläder som vi kan ha användning av även efter vigseln
  • Nightrod
    Förväntasfull2015 skrev 2015-04-08 13:53:41 följande:
    Kul sida men inte riktigt den stil jag söker... tänkte mig lite mer trasch i jeansstuk, men nåt schysst till upp till. Då blir det mer kläder som vi kan ha användning av även efter vigseln
    tippsar via PM
    Live free, ride free
  • Förväntasfull2015
    ellendellen90 skrev 2015-04-08 14:44:42 följande:

Jag funderar på en byxdress. 

www.asos.com/ASOS/ASOS-Plunge-Back-Embellished-Jumpsuit/Prod/pgeproduct.aspx&cid=15165&Rf-200=9&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Nude&totalstyles=7&gridsize=3

En ny sida jag aldrig sett tidigare, vet du hur långa leveranstider det är? Såg denna som såg snygg ut, men frågan är om man kan få ihop det coola med jeans på maken och barnen? 

www.asos.com/Warehouse/Warehouse-70s-Lace-Split-Side-Maxi-Dress/Prod/pgeproduct.aspx&cid=8799&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Brick&totalstyles=3331&gridsize=3
  • ellendellen90
    Förväntasfull2015 skrev 2015-04-08 14:49:01 följande:
    En ny sida jag aldrig sett tidigare, vet du hur långa leveranstider det är? Såg denna som såg snygg ut, men frågan är om man kan få ihop det coola med jeans på maken och barnen? 

www.asos.com/Warehouse/Warehouse-70s-Lace-Split-Side-Maxi-Dress/Prod/pgeproduct.aspx&cid=8799&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Brick&totalstyles=3331&gridsize=3
    Jag har beställt från asos massa gånger förut och leveranstiderna är ca 1-2 veckor kanske går att få snabbare. Det står när man väljer fraktsätt och det brukar stämma bra. 

Tycker färgen var cool, annorlunda. Jag gillar när det är lite missmatchat och blandat, det ser mer personligt ut då.
  • Nyfiken gul , nu fru

har tyvärr inga bilder men en tjejkompis till mig gifte sig i vit kostym..

en siden/satindress, skräddarsydd som hon beställt när hon var i Thailand , det var lite kimonoinspirerat men tajt.  hon kompletterade med schyssta platåskor , en fantasifull frisyr med massa blommor i håret - ingen brudbukett. 

En bekant till mina föräldrar gifte sig i sin mammas sidenklänning från 70-talet. En skotskrutig golvlång klänning med volanger o rosetter. Skithäftig! 

Jag kan tycka att klänning kan bli riktigt udda och coolt om den verkligen får sticka ut ordentligt. Och matcha den sen med galna accessoarer i avvikande färg. 
    Så även om klänning "är du" så kan det ju bli precis hur rätt som helst i en klänningsmodell och utsende du annars aldrig skulle få för dig att välja. 

den avskalade klänningen kan ju absolut sen användas till annat senare . Väljer du en jeansklänning eller liknande så passar ju den likaväl på någons dotters studentskiva eller på julaftons släktmiddag.  

• SaraJ

Jag har en bekant som gifte sig i vanliga jeans och slöja för att det skulle bli lite brudigt ändå fast hon inte var uppklädd det minsta. Jag har dessvärre inga bilder men det var superkul! Glad

• AnnelieK

Har sett bilder på pinterest där några har haft flanellskjorta (röd) och tyllkjol (kort eller lång) och cowboyboots till. Såg riktigt fräckt ut. Så gå in på pinterest och sök lite så kanske du får inspiration.

• brudskor
    AnnelieK skrev 2015-04-11 21:21:25 följande:

Har sett bilder på pinterest där några har haft flanellskjorta (röd) och tyllkjol (kort eller lång) och cowboyboots till. Såg riktigt fräckt ut. Så gå in på pinterest och sök lite så kanske du får inspiration.

Låter riktigt coolt
Svar på tråden Någon som gift sig i jeans? Eller i annat än brudklänning?