Hjälp en kurvig brud med strumpbyxor!
Jag letar förtvivlat efter strumpbyxor eller stayups att ha under brudklänningen, men vet inte vad jag ska hitta på.Eftersom jag är rätt kurvig och har kraftiga lår så är min värsta mardröm att det ska vara varmt, jag ska svettas och låren börja gnidas mot varandra så jag får skavsår. I vanliga fall på sommaren har jag strumpbyxor, men jag är så trött på att jag måste dra upp dem över hela magen och peta fast dem under bh-kanten för att det inte ska bli en valk mellan midjan och bh:n.
Stayups har jag provat i perioder, men då måste jag köpa jättestora storlekar och dra upp dem mycket högre än vad som är tänkt för att inte låren ska skava mot varandra... Och shapewear känns lite jobbigt eftersom jag ändå måste ha någon form av nylonstrumpa att ha i skorna.
Hur gör ni andra, och hur gjorde ni som redan är gifta?
För att mina lår inte ska gnugga mot varandra måste jag gå ner så mycket i vikt att jag ser anorektisk ut, så det har inte riktigt varit ett alternativ. Under förra sommaren fick jag tipset att prova Klick silikonbaserade glidmedel på låren, och även om det låter helt galet så funkade det! Men då man svettas försvinner det efter ett tag (och min klänning är galet varm).