Jag förstår inte hur runda bord ska göra att färre (eller ingen) ska behöva vända på sig för att se brudparet.
Kommer ni bara duka på halva bordet i så fall så att den sida som är mot brudparet är tom?
För annars kommer ju de som sitter på den del som är mot honnörsbordet också sitta med ryggen mot. Och inte bara med sidan mot, som det kan vara på avlånga bord, utan med ryggen rakt emot...
Hur ni än gör här så kommer alltså några att behöva vrida på sig för att se brudparet, om ni inte ska ha så kallad biosittning där folk sitter på rad med ansiktena åt samma håll
Jag håller med Em77 också att smärtgränsen nästan går vid 6 personer på ett runt bord, alltså mer eller mindre vanlig köksbordsstorlek, för annars kommer man inte åt att prata med dom på andra sidan om man inte höjer rösen.
Och som sagt, om många höjer rösten för att kunna prata så bidrar det till en väldigt hög ljudvolym där typ ingen hör något alls och man inte kan prata ordentligt ändå.
6 personer är ungefär vad som är inom "pratavstånd" på avlånga bord också med skillnaden att det här förskjuts hela tiden så den som sitter på sidan av mig har 2 personer mer att prata med som jag inte riktigt når, och jag har två som den inte riktigt kan kommunicera med i "min grupp" istället...
Ni ska givetvis göra som ni vill
Men anledningarna ni anger känns inte riktigt genomtänkta