• Dabbagam

Pris?

Jag och fästmannen har börjat planera bröllopet, men än så länge känns det mest som vi spånar (tyvärr)

Men jag undrar vad en brudklänning kan gå på, med mina krav?

Den ska vara ny och från butik (jag vet att jag är löjlig, men det är något jag inte vill rubba på)

Tar gärna emot tips på butiker i Halmstad, Laholm, Båstad, Ängelholm och Helsingborg

• Svar på tråden Pris?
  • Chicita

Det är helt omöjligt att svara på. 

En ny brudklänning i butik kan kosta allt ifrån några tusenlappar och i princip hur mycket som helst. 
    Bestäm ett maxpris och försök hålla dig under det helt enkelt.

• Dabbagam

Problemet är ju att jag inte vet vad som är ett rimligt maxpris! Kan man verkligen få en klänning i butik för under 2000kr liksom? Eller måste man minst räkna med 5000?

Chicita skrev 2015-07-10 22:08:50 följande:

Det är helt omöjligt att svara på. 

En ny brudklänning i butik kan kosta allt ifrån några tusenlappar och i princip hur mycket som helst. 

Bestäm ett maxpris och försök hålla dig under det helt enkelt.

• Chicita

Det beror på butikens utbud. Och man kan ju ha tur med rea (utgående modeller osv). 
    "Enklare" modeller utan korsett, utan mer "nattlinneskänsla" om du förstår vad jag menar, kan ligga rätt lågt om dom inte har massa bling på sig... 
    Men det kan även gå att hitta andra typer av klänningar under 2000:- om man har lite tur och kanske kan tänka sig att blinga klänningen lite på egen hand (något bälte eller liknande) 

När vi var och kollade efter klänning till kompisen så fanns det några få för typ 999 eller 998:-

Försök ta dig till en butik och kika runt lite, eller om du har långt att åka så ring och fråga från vilka priser deras klänningar börjar Glad

• Annanym

Anina i Helsingborg har fina klänningar :)

Jag hade nog satt minimum budget på 3000:- sen om du kommer undan med billigare är det ju bara positivt.

Tänk på att ändringar och accesoarer kostar extra också.

• Dabbagam

Jag tänker ha en klänning utan speciellt mycket detaljer eller fluff eller krimskrams. En utan axelband som är veckad och svänger ut lite vid höften (a-linjeformad är det va?). Det är i alla fall min dröm!

Tror ni att det skulle kunna gå på 5000 innan ändringar och accessoarer (slöja köper jag nog inte, den ska jag låna farmors gamla)

• sumais

Min brudklänning kostade 1200kr. Den är köpt ny i butik, på ett ställe i Göteborg som säljer bal och brudklänningar. Klänningen är enkel men mycket vacker, och den ser ut att kunna kosta 10.000kr lätt! En klänning måste inte kosta skjortan, man måste bara ta sig tid att leta igenom varenda butik! Kolla på reor och vissa butiker har erbjudanden ibland. Lås dig inte heller till affärer som specifikt säljer brudklänningar. Ibland hittar man minst lika fina på vanliga klädaffärer!

• Aniara4

Ofta är det rea i september-oktober när säsongen är över och det ska göras plats för nästa års kollektion, så det kan vara smart att titta då.

Svar på tråden Pris?