• lantgrodan

Frågor om Svahns bröllop i Valla!

Nu är det äntligen min tur att få uppleva det som jag tror att många av oss blivande brudar ser fram emot; att få åka och prova klänningar :)

Jag funderar på att åka till Svahns i Valla. Vad har ni för erfarenheter där ifrån? Hur ligger priserna?

Behöver man boka tid? Står inget om tidsbokning på hemsidan.

Dela gärna med er :)

• Svar på tråden Frågor om Svahns bröllop i Valla!
  • menatha

Hej

Jag har själv nyss i dagarna vart o köpt mig en klänning hos Svahns

Det är en familje ägd butik, när jag var där va mor och dotter på plats.

Mycket lättsamma och nära till skratt och skämt.

Tar sig tid för kunden, väldigt service minded.

Priserna låg på allt från 2500 - 11000 :-

Dom flesta runt 5-7000 :-

Dom har klänningar från bla Lilly, nixa och den lite dyrare ladybird.

Tycker absolut det är värt en tripp till Valla!

Hoppas du hittar vad du söker! Och ett stort grattis!

Nathalie

• Linngbg

jag köpte min klänning där, är jättenöjd! de har ett stort utbud och prisklassen ligger som menatha skrev. dock så kan ägaren och hennes dotter ge ett något bryskt intryck för vissa men de är väldigt hjälpsamma. ingen tidsbokning behövs men ibland är det mycket folk i butiken samtidigt och då kan det förstås ta en stund innan du får hjälp och kan prova

• lantgrodan

Låter ju hur bra som helst!

Då ska jag ta med mig mina tärnor dit :)

Ingår ändringar av klänningen om det skulle behövas?

Tack för era svar :)

• Linngbg

nej, ändringar ingår tyvärr inte. men du får numret till en skräddare som de har lite samarbete med :) jag lämnade in min klänning där för fållning, sy dit halvärmar i spets + en annan mindre sak och det kostade bara 1100!

• lantgrodan

Låter ju fantastisk bra Linngbg :)

Din klänning låter som om den är i det stuk jag söker.

Vill du dela med dig av för och efterbild på din klänning?

Alltid kul att se :)

• Linngbg

jag har inte tagit någon efter-bild än och nu hänger klänningen hemma hos mina föräldrar i väntan på den stora dagen, så det lär inte bli på ett tag om det ens blir innan bröllopsdagen. har dock en före-bild om du vill se. fast hur vet du att det är en sådan klänning du vill ha innan jag skrivit hur den ser ut ? Flört

• lantgrodan

Haha! Jo, jag vill också ha lite ärm och vill att överdelen ska vara spetsbeklädd; )

Om resten av klänningen är vad jag är ute efter kan jag såklart inte säga :) men jag kollar gärna på din före-bild!!

Fanns det många klänningar med spetsdetaljer?

• Linngbg

klart du kan få se :)
    det som jag har ändrat är att sy fast en slöja under "skärningen" på kjolen. den första klänningen jag provade (se länk nr 2) hade en massa tyll som stack fram där och det var så himla fint, kjolen fick liksom mycket mer liv. däremot såg broderierna på bysten ut att vara gjorda av en femåring, så den gick bort pga det. men genom att fästa slöjan under på den anrda klänningen så blev den mycket mer levande samtidigt som spetsen matchade den som redan fanns på bysten. på bilden har vi bara kulat fast den med kam och allt, men sömmerskan gjorde verkligen ett superjobb med den! sedan har det lagts tlll halvärmar som sitter lite "off-sholder", men de har knapp och är avtagbara för bättre flexibilitet.

här är klänningen på modell www.lilly.nu/shop/details/08-3520-cr
    här är klänningen med tyll i kjolen www.lilly.nu/shop/details/08-3140-cr

det fanns massor med klänningar med spets där! det är nog alltid inne :) du får skriva igen när du varit där och kikat. hoppas att du hittar något!

• lantgrodan

Ååååh <3

Klänning passar dig som handen i handsken!
    Jag ska dit i slutet av Augusti, längtar så :D :D

När gifter du dig?

• Linngbg

Tack så mycket! :D vår stora dag är den 12 september så nu börjar det dra ihop sig på allvar.

Svar på tråden Frågor om Svahns bröllop i Valla!