Jullis skrev 2015-07-18 01:29:59 följande:
Tycker det låter trevligt med litet bröllop. Jag gillade heller inte tanken på att vara i centrum. Min man och jag gifte oss helt i hemlighet. Inte ens våra föräldrar visste något. Vi gifte oss i rådhuset en lördag och hyrde en fotograf som var med och förevigade vigseln och tog fina bilder efteråt. Vi hade ju klätt upp oss och allt det där :) Sedan spenderade vi natten på lyxhotell (Upper house i Göteborg) och åt 6-rätters i deras restaurang. Dagen efter hängde vi några timmar i deras SPA.
Ingen blev besviken på vårt agerande. Våra föräldrar blev bara glada att vi faktiskt gifte oss för OSS och inte för någon fest. Och de fick ju se alla bilder därefter, och på så sätt känna sig delaktiga.
Angående möhippa, så känns det lite konstigt att ha möhippa med personer som sedan inte är bjudna på bröllopet... Jag skulle nog inte kalla det möhippa isåfall, utan säg hellre till dina vänner att du bjuder på en liten fest eller vill hitta på något med dem för att fira att du ska gifta dig.
Vi pratade först om att gifta oss i hemlighet, men kom snabbt fram till att våra föräldrar skulle bli superbesvikna om de inte fick vara med. Därför valde vi till slut att bara bjuda de 10 närmsta.
Tack för din input angående möhippan, det reder ut lite tankar i min skalle. Det går lite i omgångar här i mitt huvud där jag i ena stunden är rädd för att ångra mig när vi väljer ett litet bröllop och då försöker "smyga in" ett större ändå, och i nästa stund vill jag gifta mig helt i hemlighet. När vi pratar om det, jag och sambon, är ett litet bröllop givet för oss. Ingen av oss har någonsin drömt om ett stort bröllop och det är ju faktiskt oss det ska handla om, inte alla andra. Just nu vill jag inte ha någon möhippa eller kompisfest alls, utan bara ha vårt lilla, mysiga och personliga bröllop. Men ge det några dagar så kommer nya spöken i huvudet som säger att jag kanske kan ångra mig sedan...
Jag tror att det är besvikelsen från min släkt som gör mig så otroligt osäker. Jag är sådan som person som vill att alla ska vara nöjda och mår dåligt av tanken att andra blir ledsna pga ett av mina beslut. Att få höra "men jag tillhör väl dina närmsta?" några gånger så börjar man slå ner sig lite.
Är det fler som har haft ett litet bröllop som vill dela med sig? Jag tyckte att både Jullis och Annanym's lät så härliga!