Försök hitta barnvakt, men går det inte så ta med barnen ändå?
Hej allesammans!
Har en fundering kring det här med barn och bröllopsfest.
Både jag och min blivande man är väldigt förtjusta i barn (vi har inga egna än) och ser egentligen inget hinder med att barn kommer på bröllopsfesten. Däremot tänker vi att en bröllopsfest trots allt är ganska ''vuxen'' och kanske inte särskilt barnvänlig ju längre timmarna går. Många runtomkring oss har småbarn och det tenderar därför att bli ganska många barn som kommer. Som sagt, inga problem i det stora hela men i botten så är det ju inte ett barnkalas.
Jag har funderat över om man kanske kan be gästerna att försöka hitta barnvakt, men går det inte så är barnen självklart välkomna ändå.
Hur hade du reagerat om det stod så i inbjudan? Hade du blivit arg? Tyckt att det var bra? Tråkigt?
Och hur formulerar man det i inbjudan? Att skriva rakt upp och ner ''Försök hitta barnvakt men går det inte så ta med barnen ändå'' känns inte alls ok för mig. Kanske något i stil med ''Ibland kan det vara svårt att hitta barnvakt till sina små, dom är såklart välkomna men kom ihåg att det är en bröllopsfest''. Äh, jag vet inte... Man kanske bara ska skippa hela barnvaktsgrejjen och skriva att barn är välkomna?
För övrigt hade vi tänkt oss en spel, lek & rit hörna för de små som inte orkar sitta still en hel middag.