• KBerg71

Bröllopsklänning/tyg från Kina

Hej! Funderar på att köpa bröllopsklänningen från Kina. Någon som har erfarenhet av detta och vet någon bra hemsida?

• Svar på tråden Bröllopsklänning/tyg från Kina
  • Jojjon

Skulle jag aldrig i hela livet våga göra! En så viktig sak hade jag anlitat sömmerska hemmavid till så det satt perfekt! Tyg har jag numera lärt mig att köpa från Tyskland. Fantastisk kvalitet o riktigt bra priser. Så hitta en sömmerska, snacks ihop er om planen, beställ tyget själv, sy upp! Stensäkert! :)

www.atmlabel.com/content/home/

• Plättis

Jag beställde min från Kina och är supernöjd. Via Etsy hittade jag en skräddare som hade precis den klänning jag letade efter till ett överkomligt pris. 

Viktigt att tänka på är att även om man hittar en sida som måttsyr klänningar så kan det behövas ändringar för att den ska bli bra. Jag fick lämna in min till sömmerska för att sy in den lite i midjan, ta bort ett släp som jag inte lyckades förhandla bort med skräddaren (vilket var tur, för annars hade den blivit för kort) och ändra lite i bysten. Sömmerskan var svindyr, det kostade nästan lika mycket som klänningen. Så det behöver inte bli billigare bara för att man köper från Kina.

Min slutade på ungefär 5 000 kr med sömmerskan. Å andra sidan fick jag precis den klänning jag ville ha, och jag hittade ingen liknande trots att jag letade i två år innan bröllopet. Åtminstone inte för mindre än 10 000 kr. 

Det finns en tråd som handlar bara om erfarenheter och tips när man ska beställa från olika sidor. Du kan läsa mer och få lite kött på benen där. 
    www.brollopstorget.se/forum/thread/4369730-nya-traden-kinaklanningar-och-gaffel-daremellan

Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Bröllopsklänning/tyg från Kina