Hur utforma bröllopet?
Hej!
Jag och min kille ligger precis i startgroparna för att planera vårt bröllop. Vi skulle vilja gifta oss nästa sommar och sen köpa en större lägenhet under hösten och för att ha råd med nytt boende så måste kostnaderna hållas nere om vi alls har råd att gifta oss nu. Barn är med i planerna också, därför vi måste köpa ett större boende och det är väl egentligen mer tidspress på den biten än på bröllopet även om jag helst vill gifta mig först, ordningen är inte så viktig för min kille. Problemet nu är att min sambo har så mycket vänner och stor släkt (konstigt att kalla det för problem vi är ju givetvis glada över att ha alla dessa människor i våra liv men ekonomiskt så är det inte så fördelaktigt just nu) som han känner att han inte kan låta bli att bjuda så även om vi håller nere gästlistan allt vi kan skulle vi landa på 80-90 personer. Det känns som om det kommer dra iväg prismässigt. Finns det några alternativa sätt att lägga upp bröllopet på? Vi är inte så traditionella egentligen utan kan tänka oss något annat än det "klassiska" men just nu är fantasin dålig.
Tacksam för tips!