Cateringsfirma + mamma
Vi har låååååångt kvar till vårat bröllop, men jag gillar att vara ute i god tid =)
Vi kommer gifta oss kyrkligt, och sen ha bröllopsmiddagen på en bygdegård. Bröllopet kommer vara enkelt men ändå välgjort, barnvänligt och med den närmsta släkten/vänner.
Vi kommer bjuda på dryck & mingelmat hela dagen/kvällen.
Till minglet kommer min mamma göra underbart goda små snittar med bland annat rostbiff, kan ge recept om någon vill =)
Bröllopsmiddagen kommer vi ta från en cateringsfirma. Det kommer bli någon form av buffe med olika sorters kött, frukter, grönsaker, bröd och potatissallad.
Bröllopstårtan kommer vi också beställa. En vit 3-våningstårta med mörkröda rosor. Temat på bröllopet är vitt/mörkrött.
Nattamat ordnar också min mamma, hennes egna smörgåstårta. Underbart god!
Dryck kommer vi att köpa i Tyskland, men ändå finare sorter bubbel, rött/vitt vin, öl, cider samt avec till kaffet. Vinet kommer vi hälla upp i finare karaffer.
Gästerna får själva plocka till sig sin mat och ta sin dryck. (Förutom bubbel som brudtärnorna ansvarar för) Utvalda ur familjen hjälper till med fram/avplock av tallrikar m.m. och brudtärnorna fixar brudskålen.
Vi ska inte ha någon bröllopsfest, bara mat & dryck, trubadur, mingel, mys, våran första dans som gifta m.m. =)
Vi kommer ha ett budgetbröllop, men ett välgjort sådant och alla gäster ska känna sig bekväma, få äta gott och ha kul =)