Säljes: Bohemisk vintageinspirerad annorlunda brudklänning och enkel slöja
Säljer min fantastiska bröllopsklänning! Det är en cremevit Chris Riley med vintageinspirerad spets och ett kort släp. Klänningen är väldigt skickligt sydd med flera fantastiska detaljer:
-Spets längs med hela framsidan vilken börjar på axlarna, följer V-ringningen och viker sedan ut sig och rundar hela släpet.
-Ett inre spetstyg i ringningen i ryggen som ligger tätt intill ryggen och ett yttre draperat tyg med spets på som faller vackert utanför.
-Tygstycket bak på axlarna är lätt rynkat där det möter framsidans tygstycke och får en mycket fin effekt.
-Ärmarna slutar strax nedanför armbågarna och avslutas även de med spets.
-Den har slits fram där kjolen flytande övergår i släpet, dvs man behöver inte lägga upp/ner klänningen om man är kortare eller längre än mig, man får bara ett kortare eller längre släp.
Släpet har en upphängningsanordning där underkjolen knyts upp på insidan och släpet fästs upp mha en knapp på utsidan och gör att kjolen får ett väldigt snyggt fall.
Den är ca en 38a i stl. Är uppsydd efter följande mått:
Byst: 89cm
Midja: 72cm
Låg höft: 102cm
Jag är 174 cm och sydde upp den för att jag inte skulle ha klackar. Tyget är något eftergivligt och det mått som är viktigt att det stämmer är midjemåttet. Vad gäller byst, höft och längd så finns tyg att röra sig med på alla ledder så klänningen anpassar sig.
Klänningen är använd en dag och nytvättad. På underkjolens släp finns ett fåtal minismå gräsfläckar och några pyttehål (typ 1 x 2 mm). Ingenting som syns när släpet ligger ovanpå. I övrigt ser klänningen ut som när den var ny. Om man vill kan man även få med ett ?sidenband? som jag använde som skärp.
PRIS: 5000kr
Klänningen finns i södra Stockholm. Kan skickas mot betalning.
Säljer även en enkel slöja i ivory med råa kanter, 220cm lång med genomskinlig kam vilken är täckt med ett spetsband.
PRIS: 200kr.
Skriv din mailadress i kommentarerna om du är intresserad så mailar jag!