• Helllen

Matildas fest

Hej!

Är kluven gällande vilken typ av klänning jag vill ha på vår stora dag och tycker inte att jag hittar någon modell som faller mig i smaken så funderar därför på om jag ska sy upp en egendesignad. Är det någon som sytt upp klänning hos Matildas fest och skulle kunna lämna recension på deras arbete? 

Tacksam för svar!

/Heléne

• Svar på tråden Matildas fest
  • hejhej87
    Jag har hört en hel del negativt om det stället dessvärre. Hon var väldigt trevlig när jag träffade henne men hört att vissa stått utan klänning på sin bröllopsdag så jag ville inte riskera. Plus att jag generellt är dålig att se saker framför mig så det fick bli en färdig.
  • Bride2beee

Hej!
    Jag var i kontakt med dem för att sy upp min brudklänning. Tyckte hon var oerhört proffsig och väldigt påläst och duktig. Nu visade det sig att just den typen av klänning jag ville ha kunde inte de sy upp, då de syr upp kläderna utomlands och då var tvungna att använda det tyg som den fabriken har tillgänglig, och det skulle inte passat med den modellen jag ville ha tyckte hon. 

Så även om jag inte använde henne till att sy upp klänningen, så vill jag ge henne högsta betyg för proffsigt bemötande, och framförallt om att hon sa till om att klänningen inte skulle bli bra och avsade sig därmed en affär. Inte alla som skulle gjort det :)

• Helllen

Tack för er respons! Tror dock att jag inte vågar chansa på detta alternativ då jag hört  mig för lite på annat håll och blivit varnad för just detta att klänningarna inte kommit i tid samt inte blivit så som köparen önskat. Jag tror det får bli så att jag kör på ett säkert kort och köper från redan skapad design =)

• Brud-2016

Jag har också haft funderingar på att besöka dem men tvekat på grund av negativa omdömen här. Men din klänning borjesgard ser ju otroligt fin ut. Dessutom väldigt lik en sådan som jag vill ha. Jag kanske ska våga ändå. :)

• borjesgard
    Brud-2016 skrev 2016-01-10 17:34:31 följande:

Jag har också haft funderingar på att besöka dem men tvekat på grund av negativa omdömen här. Men din klänning borjesgard ser ju otroligt fin ut. Dessutom väldigt lik en sådan som jag vill ha. Jag kanske ska våga ändå. :)

Det tycker jag absolut att du ska. Som sagt så är det ofta lätt att hitta negativa omdömen på nätet, för ingen orkar ta sig tiden att skriva när de är nöjda. Men det finns minst lika många om inte fler positiva historier om Matildas Fest att läsa. På deras facebooksida lägger de upp bilder som de har fått från nöjda brudar exempelvis. :)

Jag tror att nyckeln är kommunikation och att man säger till innan man går därifrån med klänningen om man inte är helt nöjd, för då kan de fixa till problemet. :)

Lycka till och hoppas att du får din drömklänning!
Svar på tråden Matildas fest