• TinaGlitter

Vilka ska man bjuda in?

Hej!

Tänkte starta en ny tråd här då jag ej hittar detta ämne..men är helt färsk medlem:)

Tycker ett big issue är vilka man ska bjuda in? Vi ska bara ha en fest och ingen middag, men vill varken ha för stort (för ytligt med respektive som man aldrig träffat) eller för litet (med bara väldigt nära personer, där sedan inte alla kan komma och så känns det tomt). Tänkte tex på jobbarkompisar (där jag nu ska sluta nästa vecka), tänk om folk tycker det är konstigt att gå om man ej har så mkt kontakt utöver jobbet? och om man kan bjuda in utan respektive då dem "från jobbet kan gå som en grupp"? och de flesta är singlar där.

Aja, är verkligen bara i startgroparna ännu, men ge gärna förslag på hur ni tänker osv. Gärna med trevlig ton;)

• Svar på tråden Vilka ska man bjuda in?
  • Sommar 2017
    Det där med inbjudningar kan vara knepigtObestämd Vi sitter och funderar hur vi ska skala av listan. Min sambo har en väldigt stor släkt och de flesta är väldigt nära. När det kommer till vänner så är det inte lätt heller. Vi har 100 på listan men vill krympa ner till 80. Tack och lov är det ett tag kvar tills vi gifter oss.

Jag tycker absolut att du kan bjuda dina kollegor. Eftersom ni inte har middag utan bara ska ha fest blir det mer avslappnat och inte alls konstigt att bjuda folk från jobbet som man bara umgås med där. Hur många man vill ha på festen beror nog lite på vad man vill åstadkomma. Fler människor kan göra att själva festnivån blir högre men mindre gäster kan göra det mer mysigt Glad. Hur långt är det kvar tills ni gifter er? 
  • elinochfredrik

Vi har gjort inbjudningar som kommer nå ut till 72 personer, varav det är 25 olika hushåll. Största delen är min fästmans familj då han har 6 syskon.

Vi har inte så många nära vänner, vi bjuder 4 vänner var + deras respektive/familjer men det är allt. Jag har tänkt som så att de vänner som jag umgås med kontinuerligt vill jag ha med! Och så har jag bjudit min pappas syskon och likaså min fästman med sin mammas syskon, men vi har inte bjudit några kusiner då det isåfall skulle bli runt 50 personer fler med våra kusiner (som vi inte står särskilt nära).

• TinaGlitter

Men vad säger ni om respektive då, är det ett måste?

Den enda familj jag har är några syskon, så jag bjuder mest kompisar. Sambon har stor familj och vänner.

• elinochfredrik

Hmm, jag tycker det beror på hur länge personerna varit tillsammans och vilken relation man har till personen..

De kompisar som vi har bjudit, har vi bjudit med deras respektive och deras barn. Min fästman har tre vänner han bjuder, vi har umgåtts mycket med en vän, den andra har jag träffat 2-3 gånger och den tredje har jag aldrig träffat. Men vi bjuder dem och deras flickvänner + barn. Vi bor 20 mil ifrån hans vänner (han flyttade hit till mig) så det är därför vi inte umgås lika mycket med hans vänner medan vi träffar mina vänner rätt ofta. Jag bjuder 5 vänner och de som har respektive & familj har vi bjudit med. :)

Svar på tråden Vilka ska man bjuda in?