Annaomattis skrev 2016-01-16 18:57:51 följande:
Hej alla blivande brudar! Vårt bröllop går av stapeln den 4 juni. Börjar fundera över klänning. Finns mycket fina på nätet, men det är ju så himla svårt att veta vad man passar i när det gäller modeller och så. Hur gör ni. Beställer måttbeställt på nätet, butik eller? Tips till rådvill????
Hej! Vi gifter oss också den 4:e juni! Jag fick min klänning uppsydd hos Matildas Fest i Bromma och är helnöjd. Var runt i ett antal butiker innan dess och hittade inte ngt som kändes helt rätt och vågade inte beställa från Kina, så då valde jag att designa min egen hos dem eftersom det ingår justeringar i priset om jag skulle gå upp eller ner i vikt. :)
Ett tips är att gå till lite olika butiker och prova ett gäng klänningar för att komma underfund med vilka modeller du gillar och passar i. Sen kan du ju utgå från det om du ska beställa från nätet.
Jag hade nog skyndat mig med att beställa nu, så att du har god tid på dig att göra eventuella ändringar som kan tänkas behövas. :) ska du beställa från butik så sa de flesta till mig att de hade ca 20 veckors leveranstid, så det kan bli tajt om du inte hittar ngt som de har på lager. :)
Lycka till!